جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله خزعلی

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان در همایش "آیت بصیرت"، گفت: بازخوانی سیره انقلابی آیت الله خزعلی می تواند الگو و اسوه ای برای طلاب و همه جوانان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام محمد فردوسی پور، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان، عصر امروز در همایش "آیت بصیرت" با موضوع بازخوانی سیره انقلابی آیت الله خزعلی، در تالار شهر مشهد، برگزاری این همایش را در نکوداشت یکی از یاران امام(ره) و رهبر معظم انقلاب را ارزشمند دانست و گفت: امیدوارم این نشست ها مایه روشنگری برای آیندگانی باشد که می خواهند به جوامع اسلامی بصیرت ببخشند.

وی ادامه داد: یکی از خصیصه های حوزه های علمیه کشور، بازخوانی زندگانی علما و یاران حضرت امام خمینی(ره) است، چرا که این بزرگان بهترین اسوه و الگو برای جوانان انقلابی هستند. 

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان با بیان این که بازخوانی سیره انقلابی آیت الله خزعلی می تواند الگو و اسوه ای برای همه طلاب باشد، بیان کرد: مجاهدت این عالم انقلابی در عرصه های مختلف و حضور در میدان انقلاب، ایشان را  متفاوت کرد که البته این تفاوت، منجر به تقبل هزینه هایی برایشان شد.

حجت الاسلام فردوسی پور، روحیه مجاهد طلبگی را از خصیصه های بارز آیت الله خزعلی خواند و تصریح کرد: ایشان با این روحیه، بخش عمده ای از عمر خود را صرف خدمت به انقلاب اسلامی کرد. 

وی، حافظ قرآن بودن را مهمترین خصلت این عالم مجاهد و مبارز عنوان و ابراز کرد: امروز در حوزه های علمیه باید این روحیه جریان داشته باشد و طلاب جوان از این بزرگواران و علما درس بگیرند، تا از لحظات خود همچون آیت الله خزعلی که از منزل تا محل کار نهج البلاغه را حفظ نمودند، استفاده حداکثری ببرند.

انتهای پیام 313/49

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha