جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ آیت‌الله اراکی عمل نمودن سلیقه‌ای به اسلام را نمونه بارز کفر برشمرد و گفت: دخالت دادن خواست خود در عمل به دستورات الهی و عدم پیروی کامل از فرمان خداوند نمونه بارز کفر است؛ چراکه دین اسلام بخش‌پذیر و قابل انقطاع نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله محسن اراکی امروز در مراسم افتتاحیه حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا (س) با اشاره به آیه سه سوره مائده، ابراز داشت: نزول آیه « لْيَوْمَ اكْمَلْتُ لَكُمْ دينَكُمْ وَاتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتى وَرَضيتُ لَكُمُ الْاسْلامَ ديناً..» بعد از واقعه غدیر نشان از پذیرش دین مسلمانان از جانب خداوند متعال و تقسیم اسلام به دو دسته است.

وی با اشاره به طرح دو نوع تعریف از اسلام، اظهار داشت: نوع اول، اسلامی است که مورد رضایت خداوند متعال نبوده و نوع دیگر، اسلامی است که با ولایت حضرت امیر (ع) همراه بوده و مورد رضایت خداوند است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب تصریح کرد: اعلان امامت علی (ع) با اعلان رسالت پیامبر اکرم (ص) همزمان بوده و روز غدیر از این حیث حائز اهمیت است که نخستین اعلان رسمی و علنی خلافت امام علی (ع) بوده است.

عضو خبرگان رهبری با بیان امتیازات واقعه غدیر افزود: دعوت همگانی، اعلان اجمالی امامت اهل‌بیت (ع) و تجدید بیعت با مسلمین، از مواردی است که نشانگر اهمیت روز غدیر در تاریخ اسلام است.

این استاد حوزه با اشاره به بیعت مسلمانان با پیشوای اول شیعیان، اظهار داشت: بیعت مسلمانان به معنای اطاعت تامه آنان از ولی امر مسلمین و عدم ادعای ولایت و منازعه با صاحبان امر بوده که بیانگر حساسیت امر ولایت و خلافت است.

وی با بیان ضرورت اطاعت مطلق از ولی مسلمانان افزود: اطاعت مطلق به این معناست که همه ابعاد اسلام مورد پذیرش واقع‌ شده؛ هیچ‌کدام از احکام اسلام انکار نشود و هواهای نفسانی اخلالی در اجرای فرامین الهی ایجاد نکند.

آیت‌الله اراکی عمل کردن سلیقه‌ای به اسلام را نمونه بارز کفر برشمرد و ابراز داشت: دخالت دادن خواست خود در عمل به دستورات الهی و عدم پیروی کامل از فرمان خداوند نمونه بارز کفر است؛ چراکه دین اسلام بخش‌پذیر و قابل انقطاع نیست.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آموزش فرامین دینی نخستین ضرورت در پذیرش و توجه به اسلام است؛ زیرا لازمه اطاعت، اشراف بر حقیقت دستورات است که جز در حوزه‌های علمیه محقق نمی‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه بسیاری از اشتباهات امروز ناشی از کمی دانش است، گفت: یادگیری ادبیات عرب، منطق، اصول، فلسفه و کلام و فقه گنجینه دانشی است که به‌منظور فهم تعالیم اسلامی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی تقوا را لازمه رسیدن به معرفت اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: رسیدن به این گنجینه دانش بدون داشتن تقوا سبب به وجود آمدن جریان‌های انحرافی شده چراکه هوای نفسانی بر فرد غالب شده و به خداوند متعال نسبت دروغ می‌دهد.

آیت‌الله اراکی خواستار تهذیب روزافزون طلاب شد و اظهار داشت: از گناهان کوچک بپرهیزید؛ زیرا زمینه‌ساز ارتکاب گناهان بزرگ می‌شود؛ قدر جوانی را بدانید و به تقویت تقوا و تهذیب نفس بپردازید تا از کمین‌گاه‌های ابلیس در صراط مستقیم مصون بمانید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha