جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله کریمی جهرمی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که جریان غدیر مربوط به اسلام است و دنیای اسلام باید به روز به آن افتخار کند، گفت: الغدیر علامه امینی پاسخی محکم به مخالفین و معاندین غدیر و امامت و خلافت به حق امیرالمومنین(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله علی کریمی جهرمی، شب گذشته در همایش بزرگداشت علامه امینی، در حسینیه نجفی ها، در اصفهان اظهار کرد: مَثل سخن طیب مَثَل یک درخت پاک و ارزشمند است  که ریشه آن در زمین  و شاخه های آن سر به آسمان کشیده است، مصداق چنین موضوعی در روزگا رما می تواند اثر ارزشمند الغدیر و همچنین مولف آن  یعنی علامه امینی باشد.

وی با بیان این که  کتاب الغدیر از ابعاد مختلف دینی و تخصصی قابل بررسی است، گفت: الغدیر به حق در قله نوشتاری قرار گرفته است، علامه امینی  اثر ارزشمند خود را بر یک اساس عالی و قابل  تامل تالیف کرده است.

استاد حوزه علمیه قم  تصریح کرد: نظم حاکم در اثر گرانسنگ الغدیر  تداعی کننده آن است که یک راهنمای عالی مرتبه از عالم ملکوت این عالم ربانی را در تالیف این کتاب هدایت کرده است، صحت و اتقان  الفاظ و تعابیر کتاب الغدیر از دیگر خصایص این کتاب ارزشمند است.

وی به بخش های مختلف الغدیر و نگاه ژرف علامه امینی برای اثبات حقانیت حدیث غدیر از ابعاد مختلف اشاره کرد و افزود: علامه امینی در جلد اول الغدیر برای تثبیت حدیث غدیر در بین همه مخالفین و موافقین، ابتدا با ذکر نام 110 نفر از صحابه  پیامبر اکرم(ص) که حدیث غدیر را بیان کرده اند، اشاره کرده  و سپس نام 84 نفر ازتابعین که بر حدیث غدیر تاکید ورزیده اند را بیان می کند.

آیت الله کریمی جهرمی عنوان کرد:  ذکر علما و دانشمندان در طول تاریخ  که حدیث غدیر را بیان کرده اند بالغ بر 360 نفر و برشمردن صاحبان تالیفات مرتبط با غدیر به تعداد 26 نفر و تاسی به آیات قرآن کریم در این رابطه از دیگر اقدامات علامه امینی در کتاب الغدیر است.

وی با تاکید بر این که جریان غدیر مربوط به اسلام است و دنیای اسلام باید به روز به آن افتخار کند، گفت: الغدیر علامه امینی  پاسخی محکم به مخالفین و معاندین غدیر و امامت و خلافت به حق امیرالمومنین(ع) است.

استاد حوزه علمیه قم اذعان کرد: تالیف چنین کتاب غیر قابل قیاس در امر حدیث غدیر متاثر از ویژگی های خاص علامه امینی است، استقامت کامل علامه در راه تالیف  این کتاب و جمع آوری احادیث  و روایات از سراسر جهان  نخستین ویژگی است، از دیگر خصایص علامه می توان به اهل توسل بودن اشاره داشت که موجب همیاری و مدد های غیبی به ایشان شد.

وی ابراز کرد: خلوص نیت علامه امینی در تالیف کتاب الغدیر  که همانا غربت زدایی از حدیث غدیر و اثبات حقانیت ولایت امیرالمومنین(ع) است، ویژگی بارز و عامل بزرگ موفقیت کتاب الغدیر است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha