چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی

حوزه/ دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: مدیریت حج ابراهیمی و اختیار اداره حرمین شریفین باید از دست آل سعود به عنوان پرچمداران جاهلیت مدرن خارج گردد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به این که خاطره بسیار تلخ فجایع منا در مراسم حج سال گذشته هیچ گاه از ذهن مسلمانان آگاه و بیدار جهان پاک نمی شود، اظهار داشت: مقام معظم رهبری چندی پیش در پیام مهم خویش در ایام برگزاری مناسک حج ابراهیمی به این مساله اشاره کردند که به هر حال آل سعود شیطان خُرد و حقیری است که تابع آمریکا به عنوان شیطان بزرگ است.

وی افزود: معظم له همچنین تاکید کردند که شجره ملعونه آل سعود، وقتی در سال گذشته مطامع خود را در خطر دید، آن چنان دست به جنایت فراموش نشدنی در حرم امن الهی زد که هنوز آلام آن التیام نیافته است.

استاد حوزه علمیه  بیان داشت: در قضایای حج سال گذشته می بایست اولاً به بی لیاقتی ، تقصیر و خیانت عامدانه آل سعود توجه داشت و دیگر این که آن ها در مراسم امسال آن ها با "صد عن سبیل الله" عملاً نگذاشتند که حجاج ایرانی به ادای فریضه الهی حج بپردازند و به این ترتیب کینه و نفرت خود را نسبت به ایران اسلامی نشان دادند.

وی افزود: البته در کنار این دو مورد باید حوادثی مانند حادثه تلخ فرودگاه جده را نیز در نظر داشت که همه نشان دهنده خشم و غضب آل سعود است، لذا آنچه مسلم است این که عربستان سعودی هم در بُعد عبادی و معنوی و هم در بُعد سیاسی در حادثه منا ، چهره دروغین خود را نشان داد ولو این که هنوز هم با دم زدن از اسلام ، می خواهد منافقانه بگوید که خادم حرمین شریفین است.

وی با اشاره به این که تاریخ معاصر ثابت کرده که به معنای حقیقی، اندیشه و تفکر وهابیت ، تفکری خشن ، پرخاشگر و به معنای کامل کلمه تروریست پرور است گفت: جای بسی تاسف است که امروزه مدیریت حج به دست جُهالی اُفتاده که پرچمدار تفکر جاهلیت مدرن به شمار می روند و از سویی چنان که مشهود است و کارشناسان خبره بین المللی نیز اذعان دارند این تفکر باعث شده تا عربستان سعودی امروز بیش از هر زمان دیگری مهد پرورش تروریست و خشونت قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی همچنین در خاتمه ابراز داشت: آنچه مسلم است این که وهابیت در امور سیاسی دست پرورده و دست نشانده شیطان بزرگ آمریکاست و در امور عبادی تابع مذهبی ساختگی و غیرتوحیدی است و همه این ها ثابت می کند که در خوشبینانه ترین حالت ، حکام وهابی عربستان از مساله بیت الله الحرام و مناسک حج کیسه هایی اقتصادی برای خود دوخته که زیرلایه های آن برمی گردد به سیاست های خبیث صهیونیسم جهانی.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha