پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عید غدیر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران با تاكيد بر اين كه بايد دل‌هايمان را به معارف علوی گره بزنيم، گفت: غدير بايد در زندگي و جامعه ما حاكميت داشته باشد، چرا که ولایت جلوه گاه پذیرش توحید و نبوت است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه» از مازندران ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و در پیش بودن عید بزرگ غدیر با تاكيد بر اين كه بايد دل‌هايمان را به علي(ع) گره بزنيم، گفت: غدير بايد در زندگي و جامعه ما حاكميت داشته باشد.

وی با اشاره به این که غدير هويت ماست و ولايت زيربناي حكومت ديني و الهي است، افزود:  ولايت فقيه حلقه اتصال ما به امامت و پروردگار محسوب مي‌شود و بدون آن جامعه ديني به تكامل و هويت نمي‌رسد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که نبي مکرم اسلام(ص) عيد غدیر را بزرگترين عيد مي داند، ابراز داشت: در دين اسلام نماز، روزه، حج، زکات و ولايت از اساس اسلام است اما در اسلام هيچ چيز به اندازه ولايت سفارش نشده است و براي اين مسأله مهم غدير خم شکل گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری همچنین به محورهای ارزشمند خطبه غدیر اشاره کرد و گفت: خطبه غدير دريايي از معارف است، البته آن طور که بايد آن را مورد دقت قرار نداده و در جامعه تبيين نکرديم.

وي، انقلاب اسلامي ايران را ادامه راه غدير خم دانست و اظهار داشت: آنچه باعث شد غدير خم فراموش شود، طمع برخي انسان هاي دنيا طلب و غفلت مردم از قرآن و فرمايش پيامبراکرم(ص) در مورد ادامه حرکت اسلام و راه سعادت بود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که غديرچشمه جوشان و خروشان و مبارکي است که براي هميشه تاريخ جاري و ساري است، گفت: غدير و پيام آن فقط مختص و متوجه اسلام و مسلمانان نيست، بلکه همه بشريت را در همه زمان ها ومکان ها مخاطب خويش قرار داده است.

وی با اشاره به این که غدير و پيام غدير فلسفه و رسالت انبياء الهي از آدم(ع) تا خاتم(ص) است، گفت: امروز همه آزادگان وحقيقت جويان عالم موظف هستند که رسالت عظيم غدير را به همه جهانيان عهده دار شوند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بيان اينکه تخريب معارف حقه تشيع و شبهه افکني دشمنان، به سهولت پيام رساني در دنياي امروز سرعت يافته، آشنا کردن نسل جوان با فرهنگ علوي به صورت عميق و علمي را ضرورت مهم عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری، تبيين، تبليغ و ترويج رويداد عظيم غديرخم، آگاه کردن افکار مسلمانان به اين واقعه، فرهنگي شدن واقعه غدير در جوامع اسلامي، ايجاد همدلي ميان مسلمانان و حمايت هاي همه جانبه از استعدادهاي غدير به منظور ترويج اين واقعه را از مهمترين اهداف اين بنياد عنوان کرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: با پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي به رهبري امام راحل راحل، اسلام، رسالت، ولايت و غدير تجديد حيات يافت و با تداوم رهبري آیت الله العظمی خامنه اي اين مکتب حيات بخش چنان با عظمت و عزت در جهان معرفي شد که در طول تاريخ اسلام بي نظير است.

وي با اشاره به مهم بودن دهه امامت و ولايت كه از عيد قربان تا غدير است، اظهار داشت: پس از توحيد و نبوت هيچ موضوعي در فرهنگ اسلامي به اهميت مسأله ولايت نيست. ولايت عصاره انديشه هاي ديني و جلوه گاه پذيرش توحيد و نبوت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha