جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانم مهرابيان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه بیت الزهرا(س) مشهد با تاکید بر این که حضور در فضاي مجازي، رسالت مهم حوزویان است، گفت: اگر طلاب در عرصه فضاي مجازي کم کاری کنند، بسیاری از افراد تحت تاثیر شبهات قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، طاهره مهرابیان در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه بیت الزهرا(س)، هوشیاری و بیداری طلاب و فعالیت تاثیرگذار در فضای مجازی را از وظایف طلاب برشمرد و گفت: اگر طلاب علوم ديني در این زمینه کم کاری کنند، بسیاری از افراد تحت تاثیر شبهات قرار می گیرند، لذا در اين عرصه باید با پشتکار و مطالعه، پاسخ قانع کننده از قرآن، احادیث و دیگر منابع عقلی و نقلی برای رفع  شبهات تلاش کرد.

وي با بیان این که هر چه مقام و شخصیت انسان ها بزرگ تر باشد، باید از مراحل دشوارتری عبور کنند، گفت: یک طلبه به طور دائم در معرض امتحانات الهی قرار دارد و به همين علت باید خود را برای این امتحانات بزرگ آماده کند.

مهرابيان با اشاره به آیه 35 سوره آل عمران و قبول شدن نذر مادر حضرت مریم(س) در خادم شدن فرزندش، خطاب به مادران طلاب، گفت: شما رسالت خود را که تربیت فرزند بود به نحو احسن انجام دادید و فرزند خود را وقف دین كرديد.

مدیر مدرسه علمیه بیت الزهرا(س) با بیان این که حضرت مریم(س) سخت مورد امتحان پروردگار قرار گرفت، افزود: بعد از هر امتحان موفق جایگاه انسان رفیع تر می شود، لذا خداوند پس از قبولی و پاکی و عبادات خالصانه حضرت مریم(س) در امتحانات الهی، یکی از بزرگترین پیامبران یعنی حضرت عیسی(ع) را به ایشان هدیه می دهد.

وی با تاکید بر اینکه هر چه مقام و شخصیت انسان ها بزرگ تر باشد، باید از مراحل دشوارتری عبور کنند، اضافه کرد: یک طلبه به طور دائم در معرض امتحانات الهی قرار دارد، بنابراين باید خود را برای این امتحانات بزرگ آماده کند.

مهرابیان با اشاره به اینکه بهترین هدایا نصیب کسانی می شود که از امتحانات الهی سربلند بیرون آیند، ابراز کرد: پیامبران و اولیای الهی در معرض بزرگترین امتحانات الهی قرار گرفتند و به مقامات بالایی رسیدند. در واقع امتحان انسان به شرائط و موقعیت او بستگی دارد.

وی در ادامه در رابطه با انگیزه تحصیل برای طلاب  گفت: اگر طلبه ای انگیزهای غیر از سیر الی الله را دنبال کند و هوای نفس را ترجیح دهد، همان گونه که قرآن مجید می فرماید، هواي دنيا را مي گيرد و علاوه بر خسران هميشگي، موجب فاسد شدن زندگي جهانيان مي شود.

مدیر مدرسه علمیه بیت الزهرا(س) مشهد، طلاب را به داشتن انگیزه الهی برای ورود به حوزه تشویق کرد و ابراز داشت: اخلاق خوب را که هدف پیامبران الهی بوده برای خود و خانواده اعمال کنید و برای دیگران نیز سرمشق و الگو باشید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha