شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام طاهری امام جمعه تربت جام

حوزه/ امام جمعه تربت جام، فقاهت را چشم انداز طلاب دانست و گفت: امروز تمام جهان نيازمند معارف شيعی است، به همين بر ضرورت تسلط در علوم دینی و يادگيري زبان هاي خارجي به ويژه زبان عربي تاكيد مي شود.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام جواد طاهري، در مراسم افتتاحيه سال تحصيلي مدرسه علميه نرجس(س) تربت جام، با اشاره به تبليغات سوء نظام سلطه علیه ايران، گفت: امروز تمام جهان نيازمند معارف شيعی است، به همين بر ضرورت تسلط در علوم دینی و يادگيري زبان هاي خارجي به ويژه زبان عربي تاكيد مي شود.

وي با اشاره به اینکه چشم انداز طلبه، فقاهت است و یک طلبه با تلاش و پشتكار به اين درجه مي رسد، گفت: اگر كسي در مسيري گام بردارد كه مقصدش طلب علم باشد،‌انتهاي اين مسير بهشت است.

امام جمعه تربت جام با بیان این که فقه شيعه، فقهي گران بها، کاربردی و معصومانه است، ادامه داد: فقه شیعه مي تواند به قانون اجرايي كشور تبديل شود و جهان را به ظهور موعود نزديك كند.

حجت الاسلام طاهري با بیان اینکه طلبگي بهترين راه كمال است و اگر راه بهتري مي بود، اهل بيت(ع) انتخاب مي كردند، اظهار کرد: اينكه  طلبه جواني، وقت و انرژی خود را در راه مكتب اهل بيت(ع) هزينه كند، توفيق بزرگي است.

امام جمعه تربت جام در پایان به آسيب فضاي مجازي نیز اشاره و توصيه كرد: حلال عادي مردم، گاهي براي یک طلبه به عنوان الگو، حرام مي شود كه به همين علت يك طلبه بايد وقت ارزشمند خود را در مسير درس و بحث صرف و خود را از آسيب ها حفظ كند.

گفتنی است، این مراسم با تقدیر از استادان و طلاب نمونه مدرسه علميه نرجس(س) به پایان رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha