پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله محفوظی در دیدار رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی

حوزه/مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، توجه ویژه ای به روایات اهل سنت داشتند، همچنین در استنباط احکام هم از روایات اهل سنت بهره می بردند و خواستار هم نشینی و گفتگو بین علمای شیعه و اهل سنت بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محفوظی در دیدار رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به روش آیت الله العظمی بروجردی (ره) در تقریب مذاهب اسلامی گفت: مرحوم حضرت آیت الله بروجردی توجه ویژه ای به روایات اهل سنت داشتند، همچنین در استنباط احکام هم از روایات اهل سنت بهره می بردند و خواستار هم نشینی و  گفتگو بین علمای شیعه و اهل سنت بودند.

وی ضمن تقدیر از تلاش های پژوهشگاه مطالعات تقریبی افزود: بنده بسیار خوشحالم و از شما به جهت تدوین و چاپ این موسوعه عظیم تقدیر می کنم، با این اقدامات صدای اسلام را به تمام دنیا می رسانید و این کار بسیار مهمی است.

آیت الله  محفوظی در پایان  اظهار داشت: امیدوارم آیت الله اراکی بتوانند در مسیر سخت تقریب مذاهب، موفق باشند و با چاپ این موسوعه در راه ایجاد وحدت تسریع حاصل شود.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی نیز در این دیدار که حجت الاسلام والمسلمین اوحدی مشاور دبیرکل  مجمع جهانی تقریب مذاهب و حجت الاسلام والمسلمین گلزاده معاون پژوهشی پژوهشگاه مطالعات تقریبی نیز حضور داشتند با اشاره به تدوین و چاپ موسوعه 20 جلدی « السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه » گفت: ایده اصلی تدوین این موسوعه همان ایده مرحوم آیت الله العظمی بروجردی است که با همت پژوهشگران پژوهشگاه مطالعات تقریبی و جمعی از محقیقن حوزه حدود  13 سال طول کشیده است که در آن  بسیاری از احادیث مشترک بین شیعه و سنی استخراج شده است.

وی ضمن ابلاغ پیام دعوت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب به ایشان  جهت شرکت در مراسم رونمایی افزود: رونمایی از این موسوعه گرانسنگ  5 مهر در مدرسه عالی دارالشفاء و با حضور علما و مراجع انجام خواهد شد و انشاالله یک دوره از این موسوعه را به مراجع عظام ایران و نجف اهدا خواهیم کرد .

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی اظهار داشت: یک دوره از این موسوعه را خدمت مقام معظم رهبری هدیه کردیم و ایشان تاکید کردند که رونمایی از این موسوعه در حوزه علمیه برگزار شود .

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha