جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سخنگوی انصار الله

حوزه / سخنگوی انصارالله و رئیس هیات مذاکره کنند با بیان این که انصار الله هیچ پیشنهاد صلح یا برنامه ای برای آتش بس در جنگ، از آمریکا به صورت رسمی دریافت نکرده است، تاکید کرد امریکا را نه به عنوان یک واسطه در جنگ بلکه بازیگر اساسی این تجاوز ظالمانه می داند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» سخنگوی انصارالله  و رئیس هیات مذاکره کنند با بیان این که انصار الله هیچ پیشنهاد صلح یا برنامه ای برای آتش بس در جنگ، از آمریکا به صورت رسمی دریافت نکرده است، تاکید کرد: ایالات متحده امریکا را نه به عنوان یک واسطه در جنگ بلکه بازیگر اساسی این تجاوز ظالمانه می داند.

عبدالسلام در گفتگو با رسانه ها گفت:  آنچه در این مذاکرات با معاون وزیر امور خارجه امریکا بررسی شد از لحاظ جوهری با آنچه در کویت گذشت تفاوتی نداشت بلکه شکل و ظاهر آن تغییر کرده بود بنابر این تا کنون هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده است و حتی پیش نویسی نوشته نشده است.

وی  درباره سخن مسئول آمریکایی که گفته بود آنچه پیشنهاد دادیم ادامه تلاش های جان کری وزیر امور خارجه بوده است گفت. نقشه جان کری صرفا قالبی از افکاری است که سازمان بین اللملل در کویت مطرح کرد و تا این موارد به صورت رسمی از طریق سازمان ملل تحویل ما نشود هیچ مناقشه ای در باره آن صورت نمی گیرد

سخنگوی انصارالله افزود: امریکا به دنبال اصلاح چهره مخدوش خود و القاء این است که به دنبال صلح و آرامش است اما واقعیت این است که امریکا مردم یمن را می کشد و در محاصره قرار می دهد و فعالیت های سازمان ملل را نیز به این سو جهت دهی می کند.

وی با اشاره به تلاش امریکا بر علیه ملت یمن در سازمان ملل گفت: هیچ گونه دخالتی در امور یمن از طرف هیچ کسی مورد قبول نخواهد بود و این تنها مردم یمن هستند که برای آینده خود تصمیم می گیرند و دخالت های آمریکا ،عربستان و کویت راه به جایی نمی برد. البته مانعی با مشارکت سازنده برای حل مشکل جنگ از طریق سازمان ملل نداریم به گونه ای که به صلاح یمن  ومنطقه باشد نداریم اما به کشورهایی که مردم یمن را محاصره می کنند و می کشند اجازه مداخله نمی دهیم

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha