چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حیدری- یادواره شهدا منا در یزد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حیدری گفت: گروه های جنایتکاری مانند داعش، بوکوحرام و امثال این ها از دست پرورده های وهابیت هستند و امت اسلامی با اتحاد و همبستگی تا خشکاندن ریشه این جریان خبیث در کنار هم ایستاده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری، پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای فاجعه منا و بزرگداشت شهدای مدافع حرم، در یزد، گفت: وهابیت از همان ابتدا جنایت های بیمشاری را با اهداف شومی مثل تخریب افکار مردم و تفرقه بین مسلمانان انجام داده و الان می توان شرارت های این شجره ملعونه برجسته تر مشاهده کرد که یکی از این جنایت ها فاجعه تکان دهنده منا بود .

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در سال های اخیر سعودی ها اقداماتی را به صورت نیابتی و مباشرتی علیه امت اسلامی انجام داده اند که مصادق این شرورت ها را می توان در کشورهای اسلامی مانند عراق، یمن ، سوریه ، لبنان ، نیجریه و ... به خوبی مشاهده کرد.

 امام جمعه موقت اهواز، تفکر تفکیری آل سعود را از موانع اصلی وحدت اسلامی دانست و گفت: جریان تکفیر از همان صدر اسلام مخالفان خود را تکفیر کرده و آنان را مهدور الدم می نامیدند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری تصریح کرد: وهابیت هیچ ارزشی برای انسان ها قائل نیستند و همه مسلمانان را خارج از اسلام و کافر می دانند و این منشا فکری تمام فتنه هایی است که غرب در این سه دهه در جهان اسلام به وجود آورده است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه افزود: باید در مورد جریان تکفیر تحلیل و بررسی صورت گیرد وعلت و عوامل آن واکاوی شود و در خصوص این شرارت ها افشاگری صورت گیرد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که خوارج، قرامطه و سلفیون سه جریان تکفیری هستند و وهابیت نیز یکی از مراحل سلفی گری است که دیگران را تکفیر می کند، ابراز داشت: گروه های جنایتکاری مانند داعش، بوکوحرام و امثال این ها از دست پرورده های وهابیت هستند و امت اسلامی با اتحاد و همبستگی تا خشکاندن ریشه این جریان خبیث در کنار هم ایستاده اند.

313/23

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha