جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ارزانی

حوزه/ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: کنگره ملی فرهنگ و هنر با حضور ائمه جماعت و مدیران مسئول کانون های فرهنگی مساجد روستایی، در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، حجت الاسلام حبیب الله ارزانی، امروز در نشست خبری کنگره فرهنگ و هنر، بیان داشت: پنجمین دوره کنگره فرهنگ و هنر، دوم تا پنجم مهر ماه در اصفهان برگزار می شود، در این دوره 6 استان و دو منطقه حضور پیدا می کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: روستاییان و عشایر نقش مهمی در شکل گیری و حفظ و حراست نظام مقدس اسلامی داشته و دارند و نهاد های انقلابی همه وزارتخانه ها و دستگاه ها متعهد در خدمات رسانی به تمام آحاد جامعه و قشر روستایی هستند.

وی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به طور خاص ستاد فرهنگی هنری مساجد کشور به عنوان متولی فرهنگ و هنر موظف هستند در این حوزه به صورت سالانه برنامه هایی را داشته باشند، امسال نیز با توجه به شعار سال، گفتمان سازی و فرهنگ سازیاقتصاد مقاومتی در اولویت است و این کنگره با این شعار کار خود را آغاز خواهد کرد.

حجت الاسلام ارزانی افزود: در این کنگره ائمه جماعات و مدیران مسئول کانون های فرهنگی مساجد روستایی گرد هم آمده و منتخبین آنها در این جلسات حضور پیدا می کنند، در خلال اکنگره جلسات هم اندیشی و کارگاه های آموزشی و نشست های عمومی برگزار می شود و در پایان از برگزیدگان تجلیل به عمل می آید.

*جزئیات کنگره

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی نیز در خصوص جزئیات برگزاری این کنگره بیان داشت: شرکت کنندگانی از استان های اصفهان، فارس، یزد ، کهکلویه و بویر احمد، کرمان، هرمزگان و مناطق قشم و جنوب کرمان در روزهای دوم تا پنجم مهر ماه گرد هم می آیند و در اردوگاه باغ ابریشم در کلاس ها و نشست های این دوره شرکت می کنند.

وی افزود : در این کنگره 3 نشست عمومی با عنوان نقش فعالان فرهنگ و هنر در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی ایرانی اسلامی با رویکرد جمعیت خانواده، اصول و مبانی کارفرهنگی از دیدگاه مقام معظم رهبری می باشد، چهارکارگاه نیز با عناوین مهارت ها و شیوه های نوین تبلیغ، جذابیت کار فرهنگی ویژه ائمه جمعه و مدیریت کار فرهنگی و آشنایی با رسالت کانونهای فرهنگی ویژه مدیران کانون های فرهنگی برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: افتتاحیه این کنگره روز دوم مهر ماه بعد از نماز مغرب و عضا در اردوگاه باغ ابریشم برگزاری می شود و اختتامیه آن نیز روز 5 مهر با حضور آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در اصفهان و نیز استاندار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد:  اصفهان بیشترین کانون مساجد را در کشور دارد، این تعداد شامل 1707 کانون می باشد که تا پایان سال جاری به 1800 کانون می رسد، این نکته قابل توجه است که در کل کشور 22 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha