چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله گرامی

حوزه/استاد حوزه، ضمن ابراز خرسندی از تالیف موسوعه « السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه » تاکید کرد:برای نشر و توزیع این موسوعه هم باید خیلی دقت کرد و شرایطی فراهم شود تا این موسوعه به دست تمام علمای اهل سنت برسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله گرامی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین اوحدی مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب که به منظور معرفی موسوعه گرانسنگ « السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه » برگزار شد، بضمن تقدیر از تلاش های پژوهشگاه مطالعات تقریبی گفت:  امیدورام این موسوعه به دست تمام علمای جهان اسلام برسد تا از آن استفاده کنند.

استاد حوزه تفرقه را آرزوی همیشگی دشمن دانسته و ابراز داشت: دشمن همیشه درحال تفرقه افکنی بین شیعه و اهل سنت است و حتی به دروغ می گویند که قرآن ما با قرآن اهل سنت فرق می کند و این وظیفه ماست که با ترویج اسلام ناب محمدی(ص) دسیسه های دشمن را خنثی کنیم.

آیت الله گرامی با اشاره به فعالیت های مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: از کارهای بزرگ مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی چاپ کتاب بدایه المجتهد اثر ابن الرشد است که بنده آن را دیده ام و بسیار قابل تقدیر است.

وی اظهار داشت: بنده این موسوعه را مطالعه خواهم کرد و به دیگران هم توصیه می کنم از این موسوعه بهره ببرند .

استاد حوزه با اشاره به اهمیت فعالیت های تقریبی افزود: بنده قبل از انقلاب در سخنرانی ها همیشه علاوه بر روایات شیعه به روایات اهل سنت هم استناد می کردم .

وی در پایان تاکید کرد: برای نشر و توزیع این موسوعه هم باید خیلی دقت کرد و شرایطی فراهم شود تا این موسوعه به دست تمام علمای اهل سنت برسد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین اوحدی مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در معرفی این موسوعه گفت: این موسوعه گرانسنگ و فاخر حاصل تلاش پژوهشگران پژوهشگاه مطالعات تقریبی و جمعی از محقیقن حوزه است که در آن  بسیاری از احادیث مشترک بین شیعه و اهل سنت در ساحت های فقه ، انبیاء و اهلبیت ،طب ،اقتصاد و...استخراج شده است .

وی افزود: ان شاءالله در نظر داریم یک دوره از این موسوعه را علاوه بر مراجع و علمای ایران ، به دست علمای اهل سنت جهان اسلام برسانیم تا از ظرفیت های بالای این موسوعه عظیم بهرمند شوند .

حجت الاسلام گلزاده معاون پژوهشی پژوهشگاه مطالعات تقریبی نیز  با اشاره به ایده مرحوم آیت الله العظمی بروجردی گفت: این موسوعه  ایده مرحوم آیت العظمی بروجردی است و در 62 جلد تدوین یافته و در 20 جلد به صورت نفیس و فاخر در بیروت به چاپ رسیده است شود . در 5 مهر ماه سال جاری با حضور مراجع و علما مراسم رونمایی از این موسوعه عظیم برگزار خواهد شد .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha