جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 عمامه گذاری طلاب

حوزه / همزمان با فرا رسیدن عید غدیر خم، جشن ولایت و عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، با حضور استاد رشاد، رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه امام رضا علیه السلام تهران، همزمان با برگزاری جشن عید سعید غدیر خم، عصر امروز دوشنبه 29 شهریور ماه 95، با حضور استاد علی اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران و تولیت حوزه علمیه امام رضا علیه السلام و برخی دیگر از شخصیت های حوزوی در محل شبستان این حوزه  برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعید قاسمی، از اساتید سطح عالی حوزه علمیه امام رضا(ع) و مدیر سابق این حوزه، در این مراسم در سخنانی بر اهمیت قداست جایگاه طلبگی تاکید کرد و گفت: لباس روحانیت لباس جهاد اسلام و لباس تواضع در برابر مردم است. که با پوشیدن آن باید شئون و آداب آن نیز رعایت شود.

مجتبی زکی خانی، رئیس دفتر تولیت حوزه علمیه امام رضا علیه السلام تهران، هم در حاشیه مراسم عمامه گذاری طلاب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: هر ساله همزمان با فرا رسیدن عید غدیر خم جشن ولایت همزمان با مراسم سنتی عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه امام رضا علیه السلام تهران برگزار می شود.

وی افزود: در مراسمی که امسال برای عمامه گذاری طلاب تدارک دیده شده، 10 تن از طلاب حوزه علمیه امام رضا علیه السلام که دو تن از آنان از سادات هستند، همزمان با فرارسیدن عید غدیر خم  ملبس به لباس روحانیت شدند.

زکی خانی با تاکید بر این که لباس روحانیت ،سربازی امام زمان (عج) است و از اهمیت بسیار بالایی برخودار است، گفت: در عصر حاضر اهمیت لباس روحانیت بسیار بیشتر شده، چر که در موقعیتی هستیم که نیاز به تبلیغ دین اسلام و یاری رساندن به آن بیش از گذشته وجود دارد.

وی اضافه کرد: برای مقابله با شبهات مطرح، به طلابی که نقش سربازی امام زمان علیه السلام را ایفا می کنند، احساس نیاز بیشتری می شود.

29/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha