جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
افتتاحیه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد گفت: ضرورت دارد بانوان طلبه همراه با دوران تحصیل در راه خودسازی خود و خانواده پیشگام و پیشقدم شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، آزاده نیکپور در آیین افتتاحیه سال تحصیلی 95-96 مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد ضمن تبریک شروع سال تحصیلی و اعیاد ذی الحجه، این مدرسه علمیه را قدیمی ترین مدرسه خواهران در یزد نام برد و گفت: عمر تأسیس این مدرسه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و به توصیه و همت شهید صدوقی(ره) بوده است.

وی افزود: علم آموزی از مهد تا مرگ در اسلام توصیه شده است و بر اساس آیات قرآنی، خداوند، فرشتگان و پیامبران همه طالبان علم را دوست دارند و فضیلت تحصیل علوم دینی بر کسی پوشیده نیست.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد اظهار کرد: یکی از راه های ایستادگی در برابر خطرات مختلف، علم آموزی است و بانوان طلبه در راهی قدم نهاده اند که بر سایر علوم اولویت دارد.

نیکپور، خودسازی را یکی از توصیه های مهم دوران تحصیل علوم حوزوی خواند و افزود: بانوان طلبه در فرصت ناب دوران تحصیل در خودسازی خود و اعضای خانواده شان پیشگام و پیشقدم شوند تا بتوانند به عنوان الگو در جامعه مطرح شوند.

در ادامه این مراسم، خانم دهقان معاون اخلاق و تهذیب این مدرسه به بیان مناقب اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) پرداخت و خانم حسینی معاون آموزش هم مقررات آموزشی را عنوان کرد.

از دیگر برنامه های این مراسم، تشریح فعالیت های فرهنگی از سوی خانم مصطفوی معاون فرهنگی، خانم حاجی نقدی معاون اساتید ، استقبال از جدیدالورودی ها با آیینه و قرآن و اسپند و قرائت دلنوشته یکی از بانوان طلبه به شمار می رود.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha