جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عصام العماد

حوزه/ عصام العماد گفت: بدون شک هر آن کس که در برابر وصیت پیامبر گرامی اسلام(ص) در راستای ولایت امیر المومنین(ع) بایستد، درگیر به جنگ با خداوند متعال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، عصام العماد، در نهمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر در تالار ولایت مشهد با بیان این که رسول گرامی اسلام(ص) در طول تاریخ شیوه های متفاوتی را در بیان مقام خلافت و امامت امیر المومنین(ع) به کار بسته، به اقدامات هنرمندانه ایشان در این خصوص همچون اعلان مکرر به بشریت اشاره کرد.
وی با اشاره به بهره گیری هنرمندانه پیامبر گرامی اسلام(ص) از کلیدواژه های خلافت، ریاست و امامت در بیان مقام ولایت حضرت علی(ع)، تصریح کرد: اگر بهترین کارگردانان جهان نیز این مسائل دینی را در قالب تصویر و نمایش درآورند، بازهم به آن صراحت بیان رسول گرامی اسلام(ص) که 1400 سال در اذهان همه جهانیان نقش بسته نخواهد رسید. 
استاد مرکز تخصصی کلام حوزه با اشاره به روش های فصاحتی، بلاغتی پیامبر(ص) در بیان مقام ولایت حضرت علی(ع)، گفته های ایشان را ملموس دانست و خاطر نشان کرد: اگر این شیوه و بیان هنرمندانه در تبیین وصیت و خلافت امیر المومنین(ع) مطرح نبود امکان فراموش شدن این جایگاه وجود داشت. 
عدم تدبر در آیات و روایات از دلایل انکار ولایت است
عصام العماد، دلیل انکار ولایت و امامت حضرت علی(ع) را از سوی برخی ها عدم درک شایسته معانی روایات و تامل و تدبر در آیات الهی خواند و نسبت به این فهم اشتباه انتقاد کرد و گفت: متاسفانه عده ای در جهان اسلام در عین فصاحت و بلاغت سخنان پیامبر(ص) به مخالفت با ولایت و امامت حضرت علی(ع) برآمده اند. 
استاد مرکز تخصصی کلام حوزه هدف آنان را از انتشار و ترویج یک فرمول به سراسر دنیا آنهم به زبان های مختلف دنبال کردن مقاصد شومشان دانست و نهادینه شدن این روایت را به سبب تلاش دوچندان آنان برای تبلیغ تفکر عایشه به عنوان همسوی اهل بیت و قرآن عنوان کرد. 
دانش آموخته دانشگاه های عربستان تصریح کرد: بدون شک هر آن کسی که در برابر وصیت پیامبر (ص) در راستای ولایت امیر المومنین(ع) بایستد، درگیر به جنگ با خداوند شده است.
وی با اشاره به هدف آنان از انکار ولایت و امامت حضرت علی(ع) بعد از رحلت رسول مکرم اسلام(ص)، اظهار کرد: به عدم تعیین جانشینی حضرت علی(ع) از سوی پیامبر(ص) و دروغ بستن به رسول مکرم اسلام(ص) دو مورد از بیان آنان در راستای تلاش برای عدم جانشنینی حضرت علی(ع) بودند. 
عصام العماد، مقصود عده ای را دروغ بستن به رسول گرامی اسلام(ص) دانست و  رد کردن وصیت به امامت را گناه بزرگی تلقی کرد زیرا همه مقامات دیگر را زیر سئوال می برد. 
وی در پایان نسبت به فاش شدن جعلی بودن روایات برای همگان و گرویدن روز افزون آنان به مکتب تشیع و دین مبین اسلام اظهار امیدواری کرد.313/49 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha