پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
غدیر خم

حوزه/ حجت الاسلام حائری زاده، رسالت امروز روحانیت و نخبگان را انتقال پیام غدیر به نسل های آینده دانست و گفت: امیرمومنان(ع) روح دین است و همه اعمال با ولایت معنا و مفهوم پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام سید مهدی حائری زاده، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در مراسم ویژه عید غدیر، در حرم مطهر رضوی، به تولی و تبری به عنوان دو اصل کلیدی از فروع دین اشاره کرد و گفت: بی شک همه فروع دیگر دین از جمله نماز، روزه، خمس و زکات باید تحت ولایت بیاید. 
وی، اسلام را جاده و مسیر دوطرفه ای خواند که حرکت یک سوی آن مسیر تعالی انسان ها و دیگری هوای نفس و حرکت به سمت شیطان رانده شده از درگاه خداوند متعال است که اگر به جای ولایت خداوند متعال و معصومین(ع) تحت ولایت شیطان قرار گرفتید، به گمراهی آشکار دچار خواهید شد. 
استاد حوزه و دانشگاه، امیرمومنان(ع)را روح دین دانست و حق و حقیقت را آن خواند که همه اعمال بشریت تحت خیمه ولایت باشد، زیرا که در گرو آن معنا و مفهومی والا پیدا می کند. 
حجت الاسلام حائری زاده در ادامه به واقعه غدیر خم و اجتماع 120 هزار نفر به دستور پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره و مقصود پیامبر(ص) از این اجتماع را تعیین حجت خداوند و ولایت حضرت علی(ع) پس از خودشان در راستای اجرای قوانین الهی عنوان کرد. 
وی با اشاره به ذکر 50 جمله در خصوص ولایت امیرمومنان(ع)، 40 جمله در خصوص نام ایشان، 20 جمله از حکومت حضرت مهدی(عج) و 20 جمله از فضائل حضرت در خطبه غدیر نوع بیعت را اقرار زبانی عنوان و تصریح کرد: اگر مردم بر این بیعت پایبند نباشند، خودشان دچار خسران شده اند. 
استاد حوزه و دانشگاه، رسالت امروز روحانیت و نخبگان را انتقال پیام غدیر به نسل های آینده دانست و تداوم این ولایت را پس از پیامبران به دست ائمه اطهار(ع) در راستای هدایت و راهنمایی بشریت عنوان کرد. 
حجت الاسلام حائری زاده با بیان این که پیامبر گرامی اسلام(ص) هرگز امت اسلامی را بدون ولی به حال خود رها نمی کنند، یادآور شد: امت اسلامی باید با هدایت ولایت جامعه که همچون تنه درخت است، در مسیر الهی حرکت کرده تا به سعادت و تعالی برسند. 
وی، مقصود عده ای را در جهان امروز  دین زدایی دانست و با اشاره به تلاش برخی ها مبنی بر زیر سئوال بردن غدیر، بیان کرد: 25 سال تلاش و همت مردم بر خلاف دستورات پیامبر(ص) بود تا آنجا که امیرمومنان(ع) از آزار منافقان اعلام خستگی می کنند. 
استاد حوزه و دانشگاه در پایان از همه آحاد جامعه خواست تا همان گونه که امروز دشمنان تلاشی در راستای نابودی فرهنگ غدیر دارند، نسبت به نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه بکوشند.313/49

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha