شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 درس خارج فقه آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این مطلب که هر کجا ویرانی، قتل و ... است، نام عربستان سعودی وجود دارد، گفتند: این کارها برخواسته از مذهب جعلی وهابیت و محمد ابن عبدالوهاب منحرف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشتند: رسول اعظم(ص) فرمودند: «أربع لا يدخل بيتا واحدة منها إلا خرب و لم يعمر بالبركة: الخيانة و السّرقة و شرب الخمر و الزّنا/ چهار چيز است كه هر يك از آنها در خانه اى در آيد خراب شود و ببركت آباد نگردد، خيانت و دزدى و شرابخوارى و زنا».

معظم له ابراز داشتند: متأسفانه دنیای امروز به هر چهار مسئله مبتلاست و انواع و اقسام خیانت در آن در حال انجام است.

*امروز در قالب بیع های جدید کلاهبرداری می کنند

ایشان یک نمونه از خیانت را کلاهبرداری های موجود عنوان کردند و گفتند: در گذشته درآمدهای شبکه ای و هرمی از جمله کلاهبرداری ها بوده و امروز نیز در قالب بیع های جدید دست به این کار می زنند که چیزی جز کلاهبرداری نیست.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: وقوع یکی از این چهار مسئله برای تخریب خانه و جامعه کافی است؛ حال اگر باهم وجود داشته باشد که نابودکننده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: هر ساله میلیون ها نفر از گرسنگی در آفریقا از بین می روند؛ اما امروز بیشترین ثروت های دنیا در راه ساخت سلاح های مخرب مصرف می شود.

این مفسر قرآن کریم بیان داشتند: امروز نیازمندانی در دنیا وجود داشته که از نعمت تحصیل، درمان، مسکن و ... به دلیل نداشتن پول محروم هستند.

*عربستان نعمات الهی را در راه تخریب دنیا مصرف می کند

این استاد برجسته حوزه اظهار داشتند: خداوند نعمات بسیاری از جمله نفت به جهانیان داده که عربستان سعودی خبیث آن را در راه تخریب دنیا مصرف می کند.

معظم له ابراز داشتند: حال سوال اینجاست که اگر این کشور این پول ها را در راه عمران، مصرف می کرد، چه می شد؟ امروز در خود عربستان، خانواده های فقیری در نهایت فقر وجود دارند که بنده در مدینه مشاهده کرده ام.

*هرکجا قتل و ویرانی است، نام عربستان وجود دارد

ایشان با بیان این مطلب که هر کجا ویرانی، قتل و ... است، نام عربستان سعودی وجود دارد، خاطرنشان ساختند: این کارها برخواسته از مذهب جعلی وهابیت و محمد ابن عبدالوهاب منحرف است و نبی مکرم اسلام(ص) به واقع این روزها را مشاهده و این روایت را بیان کرده اند.

این مرجع تقلید تصریح کردند: ثروت فراوانی در دنیا ثروت وجود دارد که می تواند پاسخگوی تمام نیازمندان باشد؛ اما در جاهایی مصرف می شود که مُخرب است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به خرابکاری های آمریکا در دنیا، بیان داشتند: اخیرا آمریکا به نام دفاع از سوریه و مبارزه با داعش، لشکر سوریه را بمباران کرده و 90 نفر را کشته است.

*وظیفه مسلمانان در دنیای امروز

این مفسر قرآن کریم با اشاره به وظایف مسلمانان در دنیای امروز، اظهار داشتند: وظیفه نخست آن است که به اندازه توان امر به معروف و نهی از منکر کنیم؛ چراکه حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «ما لا یدرک کله لا یترک کله؛ کاری را که نمی‌توان به شکل کامل انجام داد، نباید از اساس ترک کرد».

این استاد برجسته حوزه در پایان ابراز داشتند: وظیفه دوم نیز دعا برای تعجیل حضرت ولی عصر(عج) و آماده سازی خود برای سربازی آن حضرت می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha