جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آمیر آبادی نماینده مجلس شورای اسلامی

حوزه/ دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی فعالیت مراکز دینی و حوزوی در مناطق حاشیه شهر را راهکاری برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی دانست و گفت: حوزه‌های علمیه می‌توانند در کاهش ناهنجاری‌ها مشارکت مطلوبی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران کریمه اهل بیت(ع) که در سالن همایش‌های این مدرسه علمیه برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امنیت کنونی نظام اسلامی را مدیون رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و تدابیر رهبر انقلاب اسلامی هستیم.

وی از مشارکت مسئولان حوزوی و شهری در راستای ایجاد ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران کریمه اهل بیت(ع) تقدیر کرد و افزود: نگاه مسئولان حوزوی به مناطق محروم قابل تقدیر است و امیدواریم با توسعه این نگاه بتوانیم به دستاوردهای گسترده‌تر برسیم.

دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهر قم به عنوان ام‌القرای جهان اسلام نباید در حاشیه منطقه جغرافیایی خود مناطقی داشته باشد که در شأن این شهر نباشد.

وی از قم به عنوان پایتخت انقلاب اسلامی نام برد و تصریح کرد: برخی از مشکلات و ناهنجاری‌های شهر قم قابل بیان نیست چراکه آمارهای طلاق و اعتیاد مشکلاتی را برای مردم به دنبال داشته است و باید تلاش برای کاهش این ناهنجاری‌ها در دستور کار قرار گیرد.

امیرآبادی فعالیت مراکز دینی و حوزوی در مناطق حاشیه شهر را راهکاری برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی دانست و عنوان کرد: حوزه‌های علمیه می‌توانند در کاهش ناهنجاری‌ها مشارکت مطلوبی داشته باشند چراکه آموزش طلاب در مدارس علمیه سبب تربیت مادران دینی و تقویت آموزه‌های دینی در میان خانواده‌ها می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم منطقه نیروگاه از ایجاد ساختمان جدید مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(ع) رضایت دارند، مطرح کرد: ایجاد یک مرکز حوزوی در منطقه محروم می‌تواند آثار مطلوبی را برای این منطقه به دنبال داشته باشد.

نماینده مردم استان قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه مشخصی برای توسعه مراکز فرهنگی، دینی و آموزشی در مناطق محروم در دستور کار قرار دارد، گفت: امیدواریم با مشارکت مسؤولان بتوانیم این مراکز را به شیوه مطلوبی گسترش دهیم.

وی تربیت فرزندان انقلابی را از اهداف مراکز حوزوی دانست و افزود: این مراکز باید در رشد فرهنگی مناطق محروم مشارکت کنند که در این راستا کتابخانه و مرکز مشاوره‌ای در حوزه‌های علمیه خواهران ایجاد می‌شود.

امیرآبادی با اشاره به اینکه مبلغان حوزوی فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای را در نقاط مختلف کشور انجام می‌دهند، تصریح کرد: امیدواریم به برکت فعالیت مبلغان حوزوی بتوانیم در مناطق محروم شهر قم در راستای رفع ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی به دستاوردهای مطلوبی برسیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha