جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین ربانی با تاکید براینکه روحانیت حلقه انتقال فرهنگ اسلامی به جامعه است گفت: علما نباید بگذارند تهاجم فرهنگی دامن خانواده روحانیت و بستگان آنان را فرا گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از همدان، حجت الاسلام والمسلمین ربانی، رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور ضمن تبریک عید غدیر اظهار داشت: این همایش از جمله برنامه ایی است که به دلیل حضور مسئولان استانی بسیار دلگرم کننده بود.

وی با اشاره به جایگاه روحانیت اظهار داشت: پیامبر فرمود(ص) که هر کس زیارت کند علما را مانند آن است که به زیارت رسول خدا رفته و کسی که با شما بنشیند مانند کسی است که با رسول الله(ص) نشسته است وکسی که با رسول خدا بنشیند مانند کسی است که با خدا مجالست کرده است.

وی با اشاره به جایگاه علما در تاریخ اظهار داشت: علمای کشور در انقلاب بسیار موثر بوده اند و خانواده علما در نزد خداوند بسیار مورد احترام هستند و توان افرادی چون من قابلیت تشکر از زحمات علما و خانوده های آنان را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی افزود: اگر چه امکان دارد که بسیاری از افراد جایگاه علما را به طور دقیق درک نکنند ولی حق مطلب آن است که حقیقت جایگاه علما را فقط خداوند می داند.

وی با اشاره به روایتی درباره احترام به علما ابراز داشت: احترام به علما احترام به رسول خدا است چرا که علما میراث اهل بیت(ع) را به نسل های بعد منتقل می کنند و اگر علما نبودند میراث اهل بیت به دیگران منتقل نمی شد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با اشاره به جایگاه معمرین در حوزه گفت: حرف شنوی مردم از روحانی معمر بسیار بیشتر است و روحانی در جامعه بسیار نقش تعیین کننده ای دارد و تا روزی که جان در بدن دارد در خدمت دین است.

وی با تاکید بر اینکه  روحانیت حلقه انتقال فرهنگ اسلامی به جامعه است ، گفت: علما نباید بگذارند تهاجم فرهنگی دامن خانواده روحانیت و بستگان آنان را فرا گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی افزود: چتر  روحانیت باید برسر همه افراد گسترده باشد، روحانیت باید نقش کلیدی و محوری داشته باشد .

وی ادامه داد: روحانیت باید با محبت از مردم دستگیری کنند و آنان را به سوی سعادت و فلاح راهنمایی کنند و باید گفت که اگر حمایت و فداکاری خانواده روحانیت نبود فعالیت روحانیت به این صورت موفقیت آمیز مشاهده نمی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha