پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نشست هیئت‌امنای باغ‌موزه دفاع مقدس خوزستان

حوزه/ ایام دفاع مقدس خاطراتی را تداعی می‌کند که هرگز از ذهن نمی‌رود؛ لذا امیدواریم که بتوانیم دِین خود را نسبت به این واقعه أدا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، نشست هیئت‌امنای باغ‌موزه دفاع مقدس خوزستان، شامگاه گذشته، با حضور سردار محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، غلامرضا شریعتی، استاندار، سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان و دیگر مسئولان در بیت امام‌جمعه اهواز برگزار شد.

در این نشست، آیت‌الله موسوی جزایری، ایجاد باغ‌موزه‌های دفاع مقدس را سبب، بقای آرمان‌ها و رشادت‌های دلیرمردان خوزستانی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی، دانست و بیان داشت: ایام دفاع مقدس خاطراتی را تداعی می‌کند که هرگز از ذهن نمی‌رود و امیدواریم که بتوانیم دین خود را نسبت به این واقعه ادا کنیم و این پیروزی‌ها را حفظ کنیم که یکی از روش‌های حفظ این پیروزی و دستاوردها، ایجاد باغ‌موزه‌های دفاع مقدس است.

*حق طبیعی مردم خوزستان، وجود یک باغ‌موزه دفاع مقدس است

همچنین محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه خوزستان، محل وقوع زیباترین صحنه‌های الهی در دوران دفاع مقدس بوده است، تصریح کرد: مردم خوزستان حق‌دارند تابلویی واقعی و زیبایی از فداکاری‌هایشان طی هشت سال دفاع مقدس داشته باشند و این مهم می‌تواند در قالب یک باغ‌موزه ترسیم شود.

*لزوم تأسیس باغ‌موزه دفاع مقدس برای حفظ دستاوردهای هشت‌ساله جنگ

بنابراین گزارش، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، با تأکید بر این‌که ایجاد باغ‌موزه دفاع مقدس برای خوزستان امری مهم و ضروری است، تصریح کرد: خوزستانی که بیشتری آسیب‌ها را در دوران جنگ تحمیلی دیده، باید مکانی برای ثبت و نگهداری آنها داشته باشد و وجود باغ‌موزه، می‌تواند بخشی از خاطرات و رشادت‌های رخ‌داده در این استان را حفظ کند.

*خواستار حمایت جدی مسئولان عالی‌رتبه کشوری هستیم

قابل‌ذکر است، سردار احمد خادم سیدالشهدا، فرمانده قرارگاه جنوب غرب کربلا، خواستار کمک جدی مسئولان عالی‌رتبه کشوری، جهت راه‌اندازی باغ‌موزه دفاع مقدس شد و تصریح کرد: انتظار ما این است که مسئولان ملی به پروژه احداث باغ‌موزه دفاع مقدس خوزستان کمک کنند تا إن‌شاءالله بتوانیم تا سه سال آینده این باغ‌موزه را افتتاح کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha