جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور

حوزه/ دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر از عزم جدی این ستاد برای مردمی شدن فعالیت های این عرصه خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد زرگر دبیر ستاد مرکز امر به معروف و نهی از منکر کشور در دیدار مدیران این ستاد با آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: قانون امربه معروف و نهی از منکر ازسال  72 شروع شد و با تلاش مجلس در کمسیون فرهنگی این قانون تصویب و رییس مجلس نیز این مساله را ابلاغ کرد.

وی افزود: یکی از مسایل بسیار جدی که در این قانون به آن اشاره شده و در آینده نیز پیگیری خواهد شد مساله پررنگ کردن نقش مردم بود؛ برای این امراست  که  مردم باید به صحنه بیایند و نقش آفرینی کنند؛ اگر در مقاطع مختلف پیروز شدیم به این خاطر بود که در آن شرایط نقش مردم پررنگ بود و به همین خاطر برای این اصل نقش خاصی ب قائل شده ایم.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر بیان کرد: براساس قانون شرح وظایف شورای امر به معروف و نهی از منکر مشخص است که در این زمینه مساله مردم و نقش آنها محوری است؛ گروه های مردم به عنوان طلایه داران و یاوران امر به معروف و یاوران معروف سازماندهی می‌شوند.

زرگر بیان کرد: در این طرح مردم در قالب گروه های 10 نفری محله محور یک ناحیه را با گروه بزرگتر شرکت می دهند که اگر مشکلات حل نشد به مناطق گزارش می شود؛در همین مدت 100 هزار نیرو در همین قالب جذب شده اند؛ در همین زمینه  40 عنوان موضوع تذکر کتبی نوشته و در اختیار ستاد قراردارد  که بتوانیم در این محورها فعالیت ها را سامان دهیم،  زیرا گاهی ممکن است ماموریت هایی چون مانور شهری نیز درهمین ارتباط برگزار شود.

وی گفت: از درون این گروه ها، گروه تخصصی ای ایجاد می شود که فعالیت های خود را به اشکال خاص دنبال می کنند؛ مثلا پزشکان و مهندسان و... به سراغ  اقشار خاص خود می روند؛ یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد بحث بودجه است که امیدواریم در این بخش نیز بتوانیم با حضور مردم این مشکلات را حل کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha