جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) گفت: اگر غدیر به درستی تبیین شود، مهم ترین عامل در وحدت و انسجام جامعه اسلامی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه الحجه(ع) مشهد در سالن محراب حرم مطهر گفت: غدیر واقعه ای فراموش نشدنی در فرهنگ اسلامی است.
وی اراده خداوند را بر زنده ماندن حق عنوان کرد و گفت: تلاش های زیادی برای فراموش شدن غدیر و به انحراف کشیدن جامعه مسلمانان، انجام شده و در حال انجام است که به وسیله کلام ها و تریبون های آلوده این کار را پیش می برند، ولی اراده خداوند بر زنده ماندن این فرهنگ اسلامی است.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) با اشاره به تلاش حضرت زهرا (سلام الله علیها) پس از واقعه غدیر برای هدایت جامعه و تبیین جایگاه ولایت گفت: این حضرت در مناسبت ها و مجالس مخلتف نسبت به مسئله غدیر و انحراف جامعه اسلامی بعد از ارتحال پیامبر(ص) سخن گفتند که از جمله اینها، خطبه ایشان بود که به خطبه فدکیه معروف است.
وی غدیر را عامل وحدت و انسجام جامعه اسلامی برشمرد و گفت: اگر غدیر به درستی تبیین شود، مهم ترین عامل در وحدت و انسجام جامعه اسلامی خواهد بود. اگر امت اسلامی غدیر و سخنان صریح پیامبر(ص) در اعلام جانشینی حضرت علی(علیه السلام) را فراموش نمی کردند، امروز شاهد این همه اختلاف و دشمنی در میان مسلمانان نبودیم.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: دعوا به راه انداختن و توهین به یکدیگر که هنر نیست، آنچه اهمیت دارد، تلاش برای وحدت و انسجام جامعه اسلامی است.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) افزود: امروز طلاب و فضلای حوزه میراث داران غدیر هستند که با بهره جستن از آن می تواند به نقش آفرینی در ترویج آموزه های اسلام ناب بپردازند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha