پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی، با بیان این که قدرت خداوند در آیات قرآن متجلی است، گفتند: در پرتو نظام جمهوری اسلامی، توجه به قرآن در جامعه ایران، رونق بیشتری گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حضرت آیت الله مکارم شیرازی، در پیامی به مراسم اختتامیه دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خواهران دارالقرآن امام علی(ع) که عصر امروز (جمعه 2مهرماه 95) در سالن همایش های مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر (سرچشمه تهران) برگزار شد، تأکید کردند:

متن کامل پیام این مرجع تقلید، به شرح ذیل است:

تشکیل این جلسه با شکوه و قرآنی را به همه شما عزیزان و همه دست اندرکاران صمیمانه تبریک می گویم و یقین دارم از جلساتی که خداوند متعال آن را دوست دارد و سبب خشنودی خاطر ولی عصر(ارواحنا فداه) می باشد، همین است و هر کار قرآنی دارای همین ویژگی هاست؛ مخصوصا کاری با وسعت برنامه این جلسه با شکوه که خواهران قرآنی از سراسر کشور در آن جمع هستند.

می دانیم بزرگترین معجزه پیامبر اسلام(ص) قرآن است و مهمترین سند حقانیت اسلام و برترین برنامه زندگی سعادت بخش انسان ها می باشد.

پیغمبر اکرم(ص)، در گفتار حکیمانه اش می فرماید: «علیکم بالقرآن فاتخذوه اماماً و قائداً، بر شما باد که چنگ به دامان قرآن بزنید و آن را پیشوا و رهبر خود قرار دهید».

امیر مؤمنان علی(ع) در یک کلام پرمعنا می فرماید: «ان الله سبحانه تجلی لهم فی کتابه من غیر ان یکونوا رأوه بما أراهم من قدرته؛ خداوند در قرآن مجید از طریق نشان دادن قدرتش تجلی فرموده، بی آن که مردم او را ببینند».

قدرت نمایی خداوند در قرآن، آن چنان است که هر زمان درباره آن دانشمندان غور و مطالعه کنند، به حقایق بیشتری می رسند. گذشت زمان هرگز آن را کهنه نمی کند و تلاوت آن همیشه لذت بخش و مطالعه و دقت در آن همیشه پر فایده و نورانی است.

قرآن شجره طیبه ای است که ریشه های آن در اعماق جهان اسلام فرو رفته و شاخه های آن بر فراز آسمان هاست. تمام جهان بشریت می توانند در سایه آن شجره طیبه قرار گیرند و از میوه های آن هر زمان بهره مند شوند.

حفظ قرآن، دل و جان را نورانی می کند و تلاوت آن، به انسان، نور و صفا می بخشد و آهنگ ترتیل آن روح را در آسمان معنویت به پرواز در می آورد و شادی می آفریند.

بسیار خوشوقتیم که در پرتو نظام جمهوری اسلامی، قرآن در جامعه ما رونق بسیار بیشتری گرفته و در هر گوشه حافظان و قاریان توانان و حافظان، مخصوصا در میان خواهران عزیز به چشم می خورد.

حضور قرآن در جامعه نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده ولی هنوز تا رسیدن به حد لازم راه بسیاری در پیش داریم.

اما نباید فراموش کرد که قرآن مجید قبل از همه این ها برنامه عمل است. امیر مؤمنان در آخرین وصایای خود فرمود: «الله الله فی القرآن لایسبقنکم بالعمل به غیرکم؛ مسلمانان! خدا را، خدا را، در باره قرآن به شما می گویم، مبادا، دیگران با عمل به قرآن، بر شما پیشی گیرند و شما تنها به ظاهر قرآن مشغول باشید».

امیدوارم تمام شما خواهران عزیز، این کلام امیر مؤمنان را آویزه گوش کنید و هر روز برنامه عملی خود را از قرآن بگیرید.

بحمدالله به وسیله بانی خیر، جوائز خوبی برا حافظان و قاریان و ترتیل خوانان در نظر گرفته شده ولی بالاتر از این جایزه ها، جوایز الهی است که در دنیا برکت به زندگی شما می بخشد و در قیامت به حاملان قرآن گفته می شود: «بخوانید و به درجات بالاتر و بالاتر عروج کنید». خداوند این توفیق را برای همه شما عزیزان مستدام بدارد.

بازهم از همه شما عزیزان و از دست اندرکاران به خاطر تشکیل این جلسات نورانی تشکر می کنم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

ناصر مکارم شیرازی

29/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شهاب IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    0 0
    تشکر به خاطر مطالب خوبتون در مورد اهمیت قرآن