جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرتضی نجفی قدسی

حوزه/ مدیر اجرایی دارالقرآن امام علی(ع)، با اشاره به تمجید مراجع تقلید از مسئولان دارالقرآن امام علی(ع) برای برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم، گفت: حضرت آیت الله مکارم شیرازی با استقبال از دهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) پیامی را برای آن صادر کردند که نشان از توجه مراجع عظام به مسابقات قرآنی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، مرتضی نجفی قدسی، عصر امروز (جمعه 2مهرماه 95) در مراسم اختتامیه دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خواهران دارالقرآن امام علی(ع)، که در سالن همایش های مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر (سرچشمه تهران) برگزار شد، اظهار داشت: با وجود این که امسال برای اولین بار، ثبت نام در مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) به صورت اینترنتی صورت می گرفت، 5 هزار و 200 نفر ثبت نام کردند.

وی افزود: همچنین هیچ گونه تبلیغات خاصی برای این مسابقات صورت نگرفت و برای مثال حتی یک دقیقه تبلیغ تلویزیونی نداشتیم و فقط به اطلاعیه سایت دارالقرآن امام علی(ع) و پیامک به شرکت کنندگان سال های قبل بسنده کردیم، اما با این وجود شاهد استقبال بالای 5 هزار نفری بانوان از این مسابقات بودیم که نشان از تمایل بسیار بالای خواهران کشور به قرآن کریم دارد.

دبیر اجرایی دارالقرآن امام علی(ع) تأکید کرد: در مسابقات سراسری قرآن کریم در کشور، تا کنون شاهد این حجم از استقبال شرکت کنندگان نبودیم که این امر حکایت از جایگاه دارالقرآن امام علی(ع) نزد قرآن پژوهان و علاقه مندان به قرآن در کشور دارد.

وی در خصوص جزئیات برگزاری این مسابقات، گفت: یک هفته زمان برگزاری مسابقات در نظر گرفته شد و در طول آن 10 گروه داوری، ارزیابی شرکت کنندگان را به عهده داشتند تا نفرات اول تا سوم هر رشته را مشخص کنند.

نجفی قدسی خاطرنشان کرد: تشکل های قرآنی بسیاری از شهرستان ها، نفرات برگزیده خود را برای شرکت در این مسابقات آماده و اعزام کردند که نمونه های شاخص آن استان قزوین بود.

وی با اشاره به تمجید مراجع تقلید از مسئولان دارالقرآن امام علی(ع) برای برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم، گفت: حضرت آیت الله مکارم شیرازی با استقبال از این مسابقات پیامی را برای آن صادر کردند که نشان از توجه مراجع عظام به مسابقات قرآنی دارد.

مدیر اجرایی دارالقرآن امام علی(ع) خاطرنشان کرد: دارالقرآن امام علی(ع) تلاش دارد تا با برگزاری این مسابقات، امکان رقابت برای همه علاقه مندان به قرآن در سراسر کشور را فراهم کند و هر کسی که توانایی شرکت در این مسابقات را در خود می بیند می تواند در آن شرکت کند.

وی افزود: ما حتی از شرکت کنندگان سایر کشورها نیز ممانعت نکرده و حتی از آن ها استقبال می کنیم که شرکت 260 نفر از خواهران سایر کشورها به ویژه افغانستان و پاکستان در این مسابقات، شاهد این مدعاست.

نجفی قدسی در پایان، گفت: نفرات اول تا سوم این مسابقات، مورد تشویق قرار خواهند گرفت تا در نتیجه شاهد توجه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باشیم.

29/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha