جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ امروز در خطبه های نماز جمعه لبنان تاکید شد: قدرت های سیاسی خطراتی که کشور لبنان و موجودیت آن را تهدید می کند را درک کنند و حساب های شخصی خود را کنار بگذارند و صلح و استقرار وطن را دریابند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» خطبای جمعه لبنان،‌ مشکلات و بحران هایی را که کشورهای منطقه از آن رنج می برند مورد توجه قرار دادند و اقدام ارتش لبنان در اردوگاه "عین الحلوه" و دستگیری سرکرده  داعشی را بسیار ممتاز و ستودنی دانستند.

آیت الله قبلان: سیاستمداران از جانفشانی ها و دستاوردها ی ارتش قدردانی کنند

آیت الله عبد الامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تاکید کرد: گفتگو و مذاکره تنها راه حل بحران هاست و این تنها روش و راهی است که اوضاع ملت ها را به استقرار و ثبات می رساند و مشکلات را از طریق به رسمیت شناختن یکدیگر و پایبندی به اصول و مبادی مورد قبول، حل و فصل می کند. وی از مسلمانان خواست با پایان یافتن موسم حج صفحه جدیدی را برای حل مشکلات از طریق گفتگو و به رسمیت شناختن همدیگر باز کنند و در مسیر حق و خیر حرکت کنند تا انسان ها را به حقشان برسانند.

آیت الله قبلان در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: ما امروز در شرایطی بسیار سخت به سر می بریم و مشکلات و بحران ها بر سر راه ما قرا گرفته است؛ به همین خاطر باید راه حل هایی را که خدمت مردم را در پی دارد و آن ها را به منافع و اهدافشان می رساند پیش روی خود بگذاریم. اسلام دین خیر، حق، رحمت و محبت است و ما باید به تمامی این اصول مستحکم پایبند باشیم که در این صورت بهترین امت برگزیده شده خواهیم بود که امر به معروف و نهی از منکر می کند.

وی از رهبران عرب و مسلمین خواست تا فرهنگ دوستی و آشتی را گسترش دهند و گفت: برای یافتن راه حل های سیاسی و پایان دادن به درگیری ها و جنگ هایی که کشورهایمان را در هم کوبیده است، با جدیت تلاش کنند و اختلافات را کنار بگذارند. گفتگو بهترین وسیله برای حل اختلافات بین طرف های درگیر بوده و هست و این گزینه تنها راه خلاصی از مشکلات و بحران هاست.

آیت الله نابلسی: ما نیازمند آگاهی های تازه هستیم تا از این بحران ها رهایی یابیم

آیت الله عفیف نابلسی در خطبه نماز جمعه در شهر صیدا گفت: ما همیشه خواهان صلح و سلامت برای این کشور بودیم به همین دلیل تمامی مسئولین باید برای چگونگی خروج از این مشکلات چاره ای بی اندیشند.

وی اشاره کرد: اکثر مردم لبنان از اهانت ها و بی احترامی ها رنج می برند؛ چراکه احساس می کنند در کشوری زندگی می کنند که هیچ احترام و کرامتی برای آنان قائل نمی شود و هر یک از حزب های سیاسی پرچم جنگ را بر می افشانند بدون اینکه به تجربیات گذشته که رژیم صهیونیستی را تا مرز نابودی پیش برد، توجه و دقت نمایند.

آیت الله نابلسی تاکید کرد: ما امروز نیازمند یک آگاهی جدید هستیم تا از این بحران ها خارج شویم و لبنانی بسازیم که به خواسته ها و آرمان های ملت جامع عمل بپوشاند.

سید فضل الله: باید گفتگوی داخلی صورت گیرد و فضا برای توافقات مهیا شود

سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: ما از تمامی قدرت های سیاسی می خواهیم تا خطراتی که کشور و موجودیت آن را تهدید می کند را درک کنند و حساب های شخصی خود را کنار بگذارند و صلح و استقرار وطن را دریابند.

وی احزاب را به گفتگوی داخلی و مهیا کردن فضا برای توافق هایی که حمایت کشور را در پی دارد، فراخواند  و گفت: هیچ راهی جز گفتگو وجود ندارد.

سید فضل الله تصریح کرد: برای همه آشکار شد که توافق در لبنان تنها راه برای حل مشکلات و اختلافات فرقه ای و سیاسی است و پس باید به این کار شتاب کرد و در زیر چتر توافق تلاش کرد. باوجود فضای نابسامانی که در آن به سر می بریم، یک نقطه امیدی هست که ما این را در نیروهای امنیتی که حامی دولت و کشور است می بینیم. این نیروهای امنیتی هستند که به وظائف خود در هر شرایطی عمل می کند و با کسانی که می خواهند به امنیت و استقرار کشور دست یازی کنند، مبارزه می کند.

شیخ حمود: اقدام ارتش در اردوگاه "عین الحلوه" بسیار ستودنی است

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت تاکید کرد: اعضای اردوگاه "عین الحلوه" و پناهندگان فلسطینی از گروهک های تروریستی و اقدامات آن ها بیزار هستند.

شیخ حمود اقدام ارتش در داخل اردوگاه "عین الحلوه" و دستگیری سرکرده سازمان تروریستی داعش را بسیار ممتاز و ستودنی دانست و افزود: واکنش فلسطینی در قبال دخالت ارتش در اردوگاه "عین الحلوه" مثبت بود.

وی با تاکید بر اینکه ما هرگونه اظهارات توهین آمیز علیه فلسطینی ها را رد و محکوم می کنیم، افزود: از همگی می خواهیم که با شهرک سازی مخالفت کنند، اما این کار را در قبال ملت فلسطین و قضیه فلسطین انجام دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha