شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام خمینی

حوزه/ یکی از ارکان اصلی دین مبین اسلام، نماز است که ارزش و اهمیت بالای آن باعث شده قبولی همه طاعات و عبادات در گرو قبول شدن نماز باشد و میزان اهمیت انسان به نماز، نشانگر میزان اهمیت او به اسلام است.

آیه:

خداوند متعال در قرآن می‌فرماید:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ارْكَعُوا وَاسْجُدُوا وَاعْبُدُوا رَبَّكُمْ حج/77

اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، ركوع و سجود كنيد و پروردگارتان را بپرستيد

آینه:

حکایت؛ مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی(ره) نقل کرده: روزی که شاه فرار کرد، ما در پاریس در نوفل‌لوشاتو بودیم، پلیس فرانسه خیابان اصلی نوفل‌لوشاتو را بست، تمام خبرنگاران کشورهای مختلف آنجا بودند.

خبرنگاران خارجی از آفریقا، آسیا، اروپا و آمریکا و شاید 150 دوربین فقط صحبت امام را مستقیم پخش می‌کردند.

برای اینکه خبر بزرگ‌ترین حادثه سال را مخابره کنند، شاه رفته بود و می‌خواستند ببینند امام چه تصمیمی دارند، امام بر روی صندلی ایستاده بودند. در کنار خیابان، تمام دوربین‌ها بر روی امام زوم شده بود. امام چند دقیقه صحبت کردند و مسائل خودشان را گفتند، من کنار امام ایستاده بودم، یک‌مرتبه برگشتند و گفتند:«احمد ظهر شده؟»

گفتم: بله، الآن ظهر است. بی‌درنگ امام گفتند: «والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

شما ببینید در چه لحظه‌ای امام صحبت‌هایشان را رها کردند برای اینکه نمازشان را اول وقت بخوانند، یعنی جائیکه تلویزیون‌های سراسری که هر کدام میلیون‌ها آدم بیننده دارند، مانند سی‌ان‌ان و بی‌بی‌سی بودند، تمام تلویزیون‌ها چه در آمریکا و چه در اروپا همه بودند، خبرگزاری‌ها همه بودند، مانند آسوشیتد پرس، یونایتد پرس، رویترز و تمام خبرنگاران روزنامه‌ها، مجلات، رادیو، تلویزیون، در چنین موقعیت حساسی، امام حرفشان را قطع کردند و رفتند سراغ نماز.1

پشت سر انداز خاص و عام را                                       پس بگو تکبیره الاحرام را

1.       با اقتباس و ویراست از کتاب نماز خوبان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha