سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تجمع تظاهرکنندگان روبروی سفارت رژیم صهیونیستی در آفریقای جنوبی

حوزه/ روز جمعه تظاهرکنندگان و فعالان حقوق بشر با تجمع روبروی سفارت رژیم صهیونیستی در ژوهانسبورگ با محکوم کردن برخوردهای آپارتاید اسرائیل، خواستار توقف روابط تجاری و دیپلماتیک با اسرائیل شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از آناتولی، تظاهرکنندگان در شهر ژوهانسبورگ، پایتخت استان گائوتنگ در آفریقای جنوبی با شرکت در راهپیمایی ضداسرائیلی خواستار آزادی زندانی‌های سیاسی در فلسطین اشغالی شدند.

روز جمعه تظاهرکنندگان و فعالان حقوق بشر با تجمع روبروی دفتر امور بازرگانی سفارت رژیم صهیونیستی در ژوهانسبورگ، بازداشت موقت (اداری) مردم فلسطین را بدون هیچ گونه اتهام و دادگاهی در سرزمین‌های اشغالی محکوم کردند.

رونی کاسریلز، وزیر اطلاعات سابق آفریقای جنوبی و یک فعال ضدآپارتاید، خواستار آزادی فوری همه زندانیان سیاسی فلسطینی شده و از دولت آفریقای جنوبی خواست تا تمامی روابط دیپلماتیک و تجاری با رژیم صهیونیستی را تا زمان آزادی فلسطینیان پایان دهد.

کاسریلز در جمع مردم و گروه‌های فعال حقوق بشر که پلاکاردهایی در محکوم کردن رژیم صهیونیستی در دست داشتند، در سخنانی گفت: الان زمان آن رسیده که سفارت اسرائیل و دفتر تجاری آن را ببندیم تا زمانی که مردم فلسطین آزاد شوند. آفریقای جنوبی نباید در مسئله فلسطین ساکت باقی بماند، علی‌الخصوص با توجه به سخنان نلسون ماندلا رئیس جمهور سابق ما که گفته است: ما به خوبی می‌دانیم که آزادی‌مان بدون آزادی فلسطینیان ناتمام است.

سالی 700 کودک در فلسطین اشغالی به دادگاه نظامی می‌روند

این تظاهرات توسط کمپین همبستگی با فلسطین برگزار شده و تعدادی از زندانیان سیاسی سابق جنبش آزادی بخش آفریقای جنوبی سابق نیز در این گردهمایی حضور داشتند. به گفته اعضای این کمپین، هدف از برگزاری این تظاهرات توجه جامعه جهانی به بالارفتن آمار هشداردهنده زندانیان کودکان فلسطینی تحت شرایط غیرانسانی در بازداشتگاه‌های اسرائیل بوده است.

در بیانیه کمپین همبستگی با فلسطین آمده است: بیش از 700 کودک فلسطینی هر ساله توسط دادگاه‌های نظامی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین محکوم می‌شوند.

در بیانیه این گروه همچنین آمده است: به علاوه رژیم صهیونیستی از بازداشت موقت برای بازداشت غیرقانونی و بی اساس و پایه فعالان سیاسی فلسطینی استفاده می‌کند که این نقض فاحش قوانین بین‌المللی حقوق بشر بوده و یادآور شیوه مشابهی است که رژیم آپارتاید سابق در آفریقای جنوبی برای فعالان در این کشور استفاده می‌کرد.

احمد کاترادا، هم‌سلولی سابق نلسون ماندلا نیز در بیانیه‌ای که در این گردهمایی قرائت کرد خواستار آزادی سریع و بی‌قید و شرط تمامی زندانیان فلسطینی از اسارتگاه‌های رژیم صهیونیستی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha