پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسه ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر خوزستان

حوزه/ در جلسه ستاد امربه‌معروف خوزستان بر ضرورت توسعه و گسترش فعالیت‌های تبلیغی طلاب و روحانیون تأکید و مطرح شد که هرچه میزان اجرای فعالیت‌های سازنده تبلیغی بیشتر باشد، اقدامات سلبی کمتری نیز صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان خوزستان پیرامون ماده 20 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، با حضور آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، برگزار شد.

*80 هزار تذکر لسانی در طرح "طلایه‌داران تبلیغ"

در این نشست، سردار شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این ستاد در استان، اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که در ابتدای سال انجام شد، همکاری خوب قوه قضاییه با دادستانی برای راه‌اندازی گروه‌های "طلایه‌داران تبلیغ" بود که مأموریت اصلی این گروه‌ها، تذکر لسانی در معابر عمومی، پارک‌ها و خیابان‌های سطح شهر بود.

وی بابیان این‌که بیش از 190 گروه "طلایه‌داران تبلیغ"، در سطح استان راه‌اندازی شده است، گفت: اعضای این گروه‌ها، عمدتاً از روحانیون، طلاب و بسیجیان هستند که از ابتدای سال تاکنون بیش از 80 هزار مورد تذکر لسانی صورت گرفته است.

*تأثیر فعالیت‌های روحانیون در کاهش جرائم

همچنین سردار اسحاقی، فرمانده نیروی انتظامی خوزستان، توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی توسط روحانیت و حوزه‌های علمیه را در کاهش جرائم اخلاقی-اجتماعی بسیار مؤثر خواند و تصریح کرد: هرچقدر که برادران ما در حوزه‌های علمیه فعالیت‌های تبلیغی‌شان را افزایش و فراگیرتر کنند، ما با مشکلات کمتری مواجه خواهیم بود و درنتیجه اقدامات سلبی کمتری نیز صورت خواهد گرفت.

*نابسامانی‌های فرهنگی نتیجه عدم توجه به امربه‌معروف است

آیت‌الله موسوی جزایری، به‌عنوان آخرین سخنران این جلسه، بابیان این‌که اگر به فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر بی‌توجهی نمی‌شد، امروز شاهد این نابسامانی‌ها در جامعه نبودیم، گفت: خداوند متعال در آیه 10 سوره حجرات بیان می‌کند که «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُو» مردم باید نسبت به هم خیرخواه باشند و در مواقع لزوم امربه‌معروف و نهی از منکر کنند، ولی متأسفانه به دلیل جدی نگرفتن این مهم امروز شاهد برخی نابسامانی‌ها در کشور هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha