جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آستان قدس رضوی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اهمیت تربیت دینی دانش آموزان در کنار آموزش مباحث علمی، تصریح کرد: مدارس نقش بسیار مهمی در تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی دانش آموزان دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس امام رضا(علیه السلام) امروز شنبه به طور رسمی با نواخته شدن زنگ دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی امام رضا(علیه السلام) توسط حجت الاسلام و المسلمین سيد ابراهيم رئیسی، برگزار شد.

تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: ایام هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها، جان فشانی‌ها و ایستادگی‌های جوانان برومند این مرز و بوم است که در برابر هجوم دشمنان، غیورمردانه ایستادند و از میهن اسلامی دفاع کردند.

عضوی شورای عالی حوزه علمیه خراسان، در ادامه به انتساب مدارس امام رضا(علیه السلام) به بارگاه ملکوتی ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(علیه السلام) اشاره کرد و با بیان اینکه این انتساب مسئولیت‌‌هایی را برای معلمان و متعلمان مدارس امام رضا(علیه السلام) ایجاد کرده، گفت: هیچ قداستی در عالم جز در ارتباط با ذات اقدس و کبریایی پروردگار متعال ایجاد نمی‌شود. بارگاه ملکوتی حضرت رضا(علیه السلام) مقدس است، زیرا به وجود قدسی هشتمین حجت خداوند بر زمینیان منتسب است و جنگ تحمیلی نیز از آن جهت که به امر ولی فقیه زمان و در راستای دفاع از حق و مبارزه با ظلم شکل گرفته، مقدس نامیده می ­شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، بنیاد فرهنگی رضوی و مدارس امام رضا(علیه السلام) را به دلیل انتساب به آستان قدس رضوی مقدس خواند و اظهار کرد: این قداست اقتضائاتی دارد و باعث متفاوت شدن این مدارس با هزاران مدرسه در سطح کشور شده است. دانش آموختگان مدارس امام رضا(علیه السلام) باید از نظر آموزش، پرورش و تربیت، جلوه‌ و تجلی فرهنگ رضوی باشند.

وی با تاکید بر اهمیت تربیت دینی دانش آموزان در کنار آموزش مباحث علمی، تصریح کرد: مدارس نقش بسیار مهمی در تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی دانش آموزان دارند و تربیت رضوی دانش آموزان از خطیرترین وظایف مدارس امام رضا(علیه السلام) است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به امکانات بسیار خوب مدارس امام رضا(علیه اسلام) افزود: امکانات فراوانی در مدارس امام رضا(علیه السلام) فراهم شده تا آینده سازان این کشور نسلی فرهیخته باشند و دانش بالا توام با تدین و اعتقادات اسلامی را در خود بپرورند.

حجت الاسلام و المسلمین رئيسي در پایان اظهار امیدواری کرد که تلاش دست اندرکاران بنیاد فرهنگی رضوی و مدارس امام رضا(علیه السلام) در کنار جدیت و کوشش دانش آموزان، منشاء برکات فراوانی برای آينده نظام مقدس اسلامی باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha