سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شکایت زن محجبه از یک قاضی کانادایی  به دادگاه عالی

حوزه/ در پی دستور صادره از دادگاهی در کبک ، مبنی بر اینکه زن مسلمان کانادایی اجازه داشتن حجاب در دادگاه را ندارد، این زن محجبه سرانجام اقدام به شکایت به دادگاه عالی کانادا کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از ctvnews.ca، در پی دستور صادره از دادگاهی در کبک واقع در کانادا، مبنی بر اینکه یک زن مسلمان کانادایی اجازه داشتن حجاب در صحن اصلی دادگاه را ندارد، این زن محجبه سرانجام اقدام به شکایت به دادگاه عالی کانادا کرد.

پیش از این الینا مارنگو قاضی سکولار دادگاهی در کبک به رانیا العلول گفته بود تا زمانی که او حجاب به سر داشته باشد حاضر نیست به پرونده او رسیدگی کند. العلول برای شکایت از هیأت بیمه اتومبیل کبک که خودروی وی را ضبط کرده بود به دادگاه شکایت کرده بود.

این زن مسلمان محجبه حاضر به برداشتن حجاب خود نشده و قاضی نیز به پرونده رسیدگی نکرد.

در این راستا وکیل رانیا العلول در دادگاه عالی کانادا ظاهر شده تا مطمئن شود که قاضی این دادگاه حکم به داشتن اجازه انتخاب لباس مذهبی و حجاب را می‌دهد.

جولیوس گری وکیل این مسلمان کانادایی پس از پایان جلسه دادگاه به خبرنگاران گفت: ما در پی این هستیم که آن‌ها اعلام کنند آنچه رخ داده اشتباه بوده و زنان حق داشتن حجاب در دادگاه‌ها را دارند.

گری همچنین روز پنجشنه اعلام کرد که معتقد است تصمیم مارنگو در مورد حجاب نقض حقوق موکل وی بوده است.

او گفت: پیش از این شکایت من و یکی از وکلای دیگر علیه مارنگو از جانب العلول مردود دانسته شده است و به همین جهت تصمیم گرفتیم که از او با دادگاه عالی شکایت کنیم.

گری در ادامه گفت: موکل من زنی بسیار قوی و با اراده است و خودش را در رابطه با این ماجرا بسیار خوب حفظ کرده است. با وجود اینکه شکایت پیشین ما رد شده اما موکل من هنوز در پی بدست آوردن حقوق خودش است. او این عمل را به خاطر اعتقاداتش انجام می‌دهد زیرا معتقد است که آنچه اتفاق افتاده اشتباه بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha