چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، پیروی از ولایت‌فقیه را سبب عزت مسلمین خواند و تصریح کرد: پشتیبانی و پیروی مردم ایران از ولی‌فقیه که در استمرار ولایت امیرالمؤمنین(ع) است، موجب عزت مسلمانان خواهد شد و همان‌گونه که امروز مشاهده می‌کنیم سخنان رهبر فرزانه انقلاب تن دشمنان اسلام را به لرزه می‌اندازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در آیین تلبس طلاب مدارس علمیه اهواز، با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) مبنی بر «اَلنَّاسُ ثَلاَثَةٌ فَعَالِمٌ رَبَّانِيٌّ وَ مُتَعَلِّمٌ عَلَى سَبِيلِ نَجَاةٍ وَ هَمَجٌ رَعَاعٌ»، اظهار داشت: حضرت در این حدیث مردم را به سه دسته «عالمان ربانی»، «آموزنده‏ اى كه در راه راست گام برمی دارد» و «كسانى كه از پى هر آواز می ‏روند» تقسیم‌بندی می‌کنند؛ حال‌ آن که اگر طلاب نتوانستند عالمی ربانی شوند، حداقل در طریقت کسب علم بمانند که دلیل بر سر گذاشتن تاج بندگی نیز همین است.

امام‌جمعه اهواز، مدرسه علمیه الغدیر را یکی از مدارس ممتاز سطح اهواز مطرح کرد و گفت: این عزیزان که به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند از همه مدارس علمیه اهواز می‌باشند که صرفاً به جهت تبرک به بیرق غدیر در مدرسه علمیه الغدیر ملبس می‌شوند.

آیت‌الله موسوی جزایری، در ادامه با اشاره به حدیث ثقلین، خاطرنشان کرد: در این حدیث بر استمرار ولایت تا روز قیامت تأکید شده و یکی از مهم‌ترین ادله روایی در بیان وجود امام در هر عصر تا روز قیامت، تمسک به این حدیث شریف است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، بر تبیین جایگاه غدیر در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: متأسفانه مسلمانان به‌خوبی با جایگاه و عظمت غدیر و نقش مهم آن در تاریخ اسلام آشنا نشده‌اند؛ ازاین‌رو وظیفه ماست تا در جهت تثبیت و تقویت آن در جامعه تلاش کنیم.

آیت‌الله موسوی جزایری، با اشاره به عزم ملت ایران در پیروی از ولایت، بیان داشت: خوشبختانه ملت ایران از دیرباز پیرو اهل‌بیت(ع) بوده‌اند و بر عهد خود استوار مانده و در دوران انقلاب نیز با قربانی کردن هزاران شهید، وفاداری خویش به میثاق الهی را به نمایش گذاشتند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خوزستان، در پایان پیروی از ولایت را موجب اقتدار کشورهای اسلامی دانست و گفت: پشتیبانی و پیروی مردم ایران از ولی‌فقیه که در استمرار ولایت امیرالمؤمنین(ع) است، موجب عزت مسلمانان خواهد شد و همان‌گونه که امروز مشاهده می‌کنیم سخنان رهبر فرزانه ایران تن دشمنان اسلام را به لرزه می‌اندازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha