چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
روحانی آ‌مر به معروف

حوزه/ چند شب پیش که می‌خواستم از مسجد به سمت خانه حرکت کنم، وارد خیابان طیب شدم و دیدم دو نفر مرد برای یک زن مزاحمت ایجاد کرده‌اند و برای آن که به آن زن کمک کنم، ماشین را متوقف کرده و از خودرو پیاده شدم ...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری، مدیر حوزه علمیه استان تهران به همراه جمعی از معاونین مدیریت حوزه استان، با حضور در مسجد جامع نور ولایت سوهانک، با روحانی آمر به معروف حجت‌الاسلام محمدرضا اخروی دیدار کردند و از نزدیک در جریان وضعیت جسمی وی و جزئیات حادثه قرار گرفتند. 

در این دیدار که با هدف ارج نهادن به اقدام ارزشمند طلاب و روحانیون آمر به معروف و حمایت از همگانی شدن این فریضه مهم در جامعه صورت گرفت، حجت الاسلام اخروی به بیان جزئیات حادثه پرداخت و اظهار داشت: چند شب پیش که می‌خواستم از مسجد به سمت خانه حرکت کنم، وارد خیابان طیب شدم و دیدم دو نفر مرد برای یک زن مزاحمت ایجاد کرده‌اند و برای آن که به آن زن کمک کنم، ماشین را متوقف کرده و از خودرو پیاده شدم.

وی افزود: قبل از آن که چیزی بگویم، آن دو فرد مزاحم، شروع به فحاشی کردند که شامل حد بود و در کمال تعجب به آن‌ها گفتم آیا به من فحش می‌دهید که ناگهان به سمت من حمله کردند.  در این حین با هر دو نفر از آنان درگیر شده و متوجه شدم یکی از ضاربان قمه‌ای از کمر خود درآورده و قصد دارد به من حمله کند که من به دستش ضربه‌ای زدم و قمه از دست او افتاد. در این زمان بود که نفر سومی به این دو نفر اضافه شد و قمه را از روی زمین برداشت و ضربه‌ای به من زد که ناگهان متوجه شدم یک چیز تیزی به سرم می‌خورد و دیدم خون روی ماشینم ریخت و تازه متوجه شدم که یکی از این ضاربان  با قمه مرا می‌زند.

امام جماعت مسجد جامع نور ولایت منطقه سوهانک تهران ادامه داد: آن سه نفر یکباره به سمت من هجوم آوردند و روی من افتادند و با قمه شروع به زدن من کردند و بیش از ۲۵ ضربه به سر و گردن من زدند.

حجت الاسلام اخروی با ابراز تاسف از سکوت و بی تفاوتی برخی افراد حاضر در محل درگیری، ابراز داشت: چه بسا اگر همین افراد دخالت می‌کردند، درگیری همان ابتدا تمام می‌شد و ادامه نمی‌یافت، ولی متاسفانه آنان نظاره گر بوده و صرفاً مشغول فیلم‌برداری بودندو حتی اگر فردی در این میان کشته می‌شد آن‌ها عکس‌العملی نشان نمی‌دادند!! و این بی‌تفاوتی یکی از معضلات بزرگ جامعه اسلامی است که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت و مسئولین فرهنگی باید نسبت به این مسئله چاره اندیشی کنند.

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه غریب است

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری، مدیر حوزه علمیه تهران نیز با آرزوی صحت و سلامتی برای روحانی آمر به معروف، از این اقدام وی تقدیر کرد و گفت: روحانیت در احیاء فرایض مهم دینی همواره در طول تاریخ پیشتاز بوده است.

مدیر حوزه علمیه تهران با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه غریب و مهجور است، افزود: به نظر می‌آید احیاء این فریضه فقط به دست روحانیت و طلاب حوزه‌های علمیه می‌تواند صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه این گونه اتفاقات موجب آگاه شدن مردم نسبت به اهمیت فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر خواهد شد، خطاب به حجت الاسلام اخروی بیان داشت: اینکه نسبت به ناموس مسلمانی بی‌تفاوت نبودید و به مزاحمینِ به نوامیس مردم تذکر دادید، قطعاً این اقدام شما بنا بر عمل به تکلیف و غیرت دینی بود، و در آینده برکات و آثار مثبت خود را در جامعه نشان خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری خطاب به روحانی آمر به معروف تصریح کرد: این که خودتان را در معرض خطر قرار دادید و ایستادگی کردید تا از نوامیس مسلمین دفاع کنید، این کار شما در پیشگاه خداوند متعال حقیقتاً امر بسیار بزرگی است. زیرا این کار از جمله اتفاقاتی است که ناگهانی انسان را به کمالات معنوی و انسانی اوج می‌دهد و جزو عنایات خداوند متعال به مجاهدین فی سبیل الله است.

42/313 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha