جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آپارتاید اسرائیلی

حوزه/ هنرمندان تئاتر نروژ در ویدئوی کوتاهی از اسرائیل به عنوان یک رژیم استعماری نام برده و بنیاد این رژیم را اشغال، پاکسازی قومیتی، نژادپرستی و آپارتاید دانستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، تئاتر ملی نروژ، با انتشار یک ویدئوی هفت دقیقهای به صورت رسمی اقدام به حمایت از جنبش بایکوت، عدم سرمایهگذاری و تحریم اسرائیل «بی.دی.اس» کرده است. هنرمندان نروژی در این ویدئوی کوتاه از اسرائیل به عنوان یک رژیم استعماری نام برده‌اند که اساس و بنیاد آن را  اشغال، پاکسازی قومیتی، نژادپرستی و آپارتاید تشکیل میدهد.

ترجمه کامل و تصاویر این ویدئو نیز که روز جمعه در مجله هفتگی مورگنبلادت در نروژ به چاپ رسید، موج وسیعی از جنجالهای رسانهای از سوی سردمداران اسرائیل برانگیخت.

رسانه صهیونیستی جروزالم پست با انتشار این خبر، خشم لابی صهیونیستی در اروپا را از ضبط این ویدئو اعلام کرد.

نکته حائز اهمیت آنجاست که صهیونیست‌ها در نروژ تمام تلاش خود را به کار بستند تا تئاتر ملی نروژ مسئولیت این ویدئو را برعهده نگرفته و انتشار آن را یک اشتباه اعلام کند، اما تئاتر ملی نروژ با انتشار بیانیهای اعلام کرد: ویدئوهای منتشر شده بخشی از پروژه هنری هیولاهای حقیقی است و قسمتی از جشنواره بینالمللی ایبسن 2016 میباشد و به آزادی بیان هنری مربوط می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha