پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام میرعمادی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که در مجالس عزای اهل بیت(ع) باید از منبری ها و وعاظ سخنور و توانمند استفاده شود، گفت: باید پیام مکتب سیدالشهدا(ع) و سبک زندگی حسینی در جامعه ترویج داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی، شامگاه شنبه در همایش عاشوراییان که در سالن همایش های جهاد کشاورزی خرم آباد برگزارشد گفت: خطبا،ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) چراغداران مجلس عزای امام حسین(ع) هستند و باید پیام مکتب سیدالشهدا(ع) و سبک زندگی حسینی را در جامعه ترویج دهند.

رئیس شورای حوزه علمیه لرستان با اشاره به این که وعاظ، مداحان، خادمان اهل بیت(ع) به شمار می روند، تصریح کرد: خادمان اهل بیت(ع) باید به نوکری خود در دربار امام حسین(ع) ببالند و قدر و منزلت آن را درک نمایند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به این که یکی از پیام های نهضت عاشورا، استکبار ستیزی و سازش ناپذیری در مقابل ظالمان و زورگویان است، خاطر نشان کرد:منبری ها، ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) با تمام توان و اخلاص، بر بصیرت مردم بیافزایند و ابعاد مختلف قیام سرخ حسینی را در بین مخاطبان نهادینه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که در مجالس عزای اهل بیت(ع) باید از منبریان و وعاظ سخنور و توانمند استفاده شود، افزود: در عزاداری های مکتب ائمه(ع) به ویژه سیدالشهدا(ع) باید آموزه های نورانی این مکتب به خوبی تبیین و نهادینه گردد.

وی در پایان با اشاره به اینکه وعاظ، مداحان و ذاکران باید با هر گونه خرافه، بدعت و آسیب در مجالس عزاداری مقابله کنند، افزود:غلو کردن در اشعار، مدح و روضه اهل بیت(ع)، روی آوردن به سبک موسیقی های غیر متعارف در عزاداری ها و استفاده از تمثالهای غلط  و... از جمله آسیب های عزاداری است که باید جلوی این بدعت ها را گرفت تا مجالس عزاداری اهل بیت(ع) در شان و منزلت ویژه ای برگزار شود.

فعالیت ۲ هزار و ۳۰۰ هيئت مذهبی در لرستان

حجت الاسلام سعید مهدوی امین، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان نیز در این همایش با اشاره به این که هیئات مذهبی ظرفیت عظمیی در بالا بردن بینش دینی و سیاسی مخاطبان دارند، افزود:روحانیون و مداحان تلاش کنند تا با ارائه برنامه های پرمحتوا و هدفمند در بین مخاطبان، موجب بالا بردن این بصیرت شوند.

وی با اشاره به اینکه ماه های محرم و صفر فرصتی بی نظیر برای نهادینه کردن فرهنگ عاشورا و استکبار ستیزی است، ابراز داشت: مراسم عزادارای باید به دور از هر گونه آسیب و با شکوه ویژه ای برگزار شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به جانفشانی رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس، گفت: ایثار و فداکاری جوانان غیور این مرزوبوم در دفاع از ارزش ها و آرمانهای اسلام و انقلاب با تاسی از فرهنگ عاشورا صورت گرفت.

حجت الاسلام مهدوی امین در پایان با اشاره به این که هم اکنون دو هزار و ۳۰۰ هیئات مذهبی در لرستان فعالیت دارند، گفت: این استان به عنوان پدیده شاخص در نحوه عزاداری شناخته شده و این مهم با همت همه عوامل برگزاری مراسم عزاداری حاصل شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha