جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست خطبای انگلستان در آستانه محرم ۱۴۳۸ قمری

حوزه/ نماینده آیت الله سیستانی گفت: مساجد خانه های مقدس و محترم خدا هستند، اما باید توجه داشت که برخی مساجد اروپا به مراکز تکفیر و دعوت به کشتار و غارت انسان ها تبدیل شده و از این رو ما باید از فرزندانمان بخواهیم به مساجد و مراکزی بروند که به خطبا و علمای آن اطمینان داشته باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی در اروپا در نشست سالیانه خطبا و مبلغان انگلستان گفت: گروه ها و سازمان های افراطی، جوامع انسانی و مسلمان به ویژه مسلمانان ساکن اروپا را تهدید می کنند، زیرا افراطیون دارای شاخه های سیاسی تکفیری و جنایتکاری هستند که جوانان را از راه های زیر هدف قرار می دهند:

اول: فریب جوانان از طریق رخنه به خانواده

حجت الاسلام کشمیری گفت: هرگاه خانواده فریب بخورد فاجعه رخ می دهد، زیرا هرگاه کسی بتواند به یکی از اعضای خانواده رخنه کند و او را فریب دهد، می تواند از طریق او دیگر اعضای خانواده را فریب دهد و از این رو پدر و سرپرست خانواده وظیفه دارد مراقب فرزندان خود باشد و با مادر خانواده کاملا هماهنگ باشد تا از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کند و والدین نیز در این زمینه موفق نخواهند شد مگر اینکه خود آنها بیمه باشند و به سلاح ایمان و اندیشه و آگاهی مسلح باشند و اطلاعات گسترده ای درباره مکتب اهل بیت(ع) و سیره پیامبر(ص) داشته باشند، زیرا سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) دوای هر دردی است.

دوم: فریب جوانان از طریق دوستان

وی افزود: دوستان دومین راهی هستند که زمینه نفوذ یک فکر در جامعه هستند و یک دوست معمولا از افکار دوست خود متاثر می شود و البته منظور ما این نیست که مانع دوست یابی فرزندان خود شویم، اما خود ما نیز باید مراقب فرزندانمان باشیم و پدر و مادر نیز دوستان فرزندان باشند.

سوم: مساجد

نماینده آیت الله سیستانی ادامه داد: مساجد خانه های مقدس و محترم خدا هستند، اما باید توجه داشت که برخی مساجد اروپا به مراکز تکفیر و دعوت به کشتار و غارت انسان ها و ترویج کینه و دعوت به حذف دیگران و نابود کردن هویت دیگران تبدیل شده و از این رو ما باید از فرزندانمان بخواهیم به مساجد و مراکزی بروند که به خطبا و علمای آن اطمینان داشته باشند و بدانند اسلام ناب محمدی را از آنها دریافت می کنند.

چهارم: شبکه های ارتباط اجتماعی

سید مرتضی کشمیری در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره تاثیر شبکه های اجتماعی بر جوانان، این شبکه ها را خطرناک ترین تهدید پیش روی جوانان دانست، زیرا هیچ نظارتی روی این شبکه ها وجود ندارد و ما نیز در بیشتر اوقات در کنار فرزندان خود نیستیم که بدانیم در این شبکه ها چه می بینند و با چه کسی رابطه دارند و از سوی دیگر باید توجه داشت که در این شبکه ها افرادی در کمین نشسته اند که محبت فرزندان ما را جلب کنند و دل های آنها را بربایند و فریب دهند.

پنجم: استفاده از پول برای جذب جوانان

وی افزود: برخی افراد نیز از پول و مظاهر شهوت به عنوان ابزاری برای فریب جوانان و جذب آنها استفاده می کنند که باید مراقب این دام پیش روی جوانان نیز باشیم.

راه حل چیست؟

سید کشمیری در تبیین راه حل مقابله با این دام های پیش روی جوانان به ویژه در غرب به راه حل های زیر اشاره کرد:

1. آگاه سازی مسئولان و والدین به خطر این سازمان های تکفیری و اماکن حضور آنها.

2. برگزاری دوره های آموزشی ویژه جوانان و تعمیق فهم صحیح اسلامی در ذهن آنها.

3. هماهنگی با علما و سخنرانان تا در سخنان خود بر این مسائل تمرکز کنند و به مؤمنان در این زمینه آگاهی بدهند.

4. خطبا و مبلغان باید با افکار انحرافی آشنا باشند تا بتوانند درمان و پاسخ آن را بیابند و درباره آن به مردم هشدار بدهند.

5. غربی ها باید از طریق فرزندان ما بفهمند که اسلام دین مهربانی و گذشت است و اتفاقاتی که این روزها به نام اسلام رخ می دهد، ربطی به اسلام ندارد، بلکه منشأ آن برخی افکار سیاسی انحرافی و اهداف شخصی و انتقام جویانه می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha