جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام اخوی

حوزه/ عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم ، خانواده محوری را از جمله پیام های اصلی و کلیدی مباهله دانست.

حجت الاسلام  اصغر اخوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهار داشت: جدای از این که در مباهله حقانیت و شرافت اهل بیت(ع) و شخص رسول الله (ص) بر همگان بار دیگر به اثبات رسید، اقدام پیامبر در همراه کردن امیرالمومنین (ع) ، حضرت زهرا(س) ، امام حسن (ع) و امام حسین(ع) با خویش نشان می دهد که در امور بسیار مهمی چون مباهله نیز خانواده چقدر مهم است.

وی افزود: در واقع همراهی خانواده در امر بسیار مهم اجتماعی که نیاز به حضورشان بوده ، به ما درسی می دهد که در عبادات و انجام تکالیف الهی نیز از در جمع خانواده بودن غافل نشویم چه آن که دست خدا با جماعت است به ویژه جماعتی که متشکل از یک خانواده متدین و متشرع باشد.

مدرس جامعه المصطفی العالمیه همچنین گفت: پیامبر اکرم(ص) نشان دادند که برای رضای خدا و گسترش دین او باید حتی از عزیزترین عزیزان خود نیز مایه گذاشت و حال آن که متاسفانه گروهی از مردم در مباحث اجتماعی و سیاسی اسلامی از خانواده خود هزینه نمی کنند و در این باره گاه غفلت و کوتاهی دارند.

وی افزود: در واقع خانواده محوری در یاری دین خدا و تاسی به سیره نورانی حضرات معصومین (ص) به ویژه شخص پیامبر(ص) درس مهمی است که ما از واقعه مهم و تاریخ ساز مباهله فرامی گیریم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha