سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
برگزاری نخستین فستیوال اسلامی در نیوانگلند

حوزه/ نخستین فستیوال اسلامی در سالن پلازای شهر مالدن با حضور جمع کثیری از مردم نیوانگلند از جمله شهردار مالدن، وکلا و نمایندگان کنگره آمریکا برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از bostonglobe.com، بعد از ظهر روز گذشته نخستین فستیوال اسلامی در سالن پلازای شهر مالدن در ایالت نیوانگلند در آمریکا با حضور مسلمانان و غیرمسلمانان این شهر برگزار شد.

در این همایش بسیاری  از مردم نیوانگلند از جمله شهردار مالدن، ندیم مازن نخستین عضو مسلمان شورای شهر کمبریج، وکلا و نمایندگان کنگره آمریکا نیز حضور داشتند.

برگزارکنندگان این گردهمایی قصد داشتند تمامی اعضای جامعه را در کنار هم جمع کنند تا مسلمانان غربی نیز احساس غربت نکرده، فرهنگ­های متنوع را جشن گرفته و مردم عادی به درستی با اصل مذهب آن­ها آشنا شوند. این همایش ابتدا با برگزاری نماز جماعت آغاز شد.

یکی از ایده­های آشناسازی مردم با فرهنگ اسلامی، ایستگاه حجاب بود که به منظور نزدیکی غیرمسلمانان با حجاب اسلامی تعبیه شده بود.نخستین فستیوال اسلامی در نیوانگلند آمریکا

لیلا الشریعه یکی از داوطلبان این همایش، در کنار باجه حجاب ایستاده بود و روسری­ های انتخابی بازدیدکنندگان غیرمسلمان را برای آن­ها امتحان می­ کرد.

الشریعه می­گ وید: ما شرایط را به گونه ­ای تنظیم کردیم تا محیط دوستانه­ ای ایجاد کنیم و موانع میان مسلمانان و غیرمسلمانان را در شرایط مفرحی از میان برداریم. تا همگان ببینند که ما هم مانند آن­ها مردم عادی این جامعه هستیم. باجه­ های پذیرایی، فروش قرآن و لباس­ها با مارک اسلامی نیز راه اندازی شدند.

یکی دیگر از باجه­ های این همایش مربوط به پزشکان مسلمانی می­ شد که به صورت رایگان اقدام به چکاب سلامتی بازدیدکنندگان می­ کردند.

 

رسانه­ های غربی اسلام­ هراس هستند

وقوع حوادث اسلام­ هراسی در آمریکا یکی از مشکلات ساکنان شهرهای آمریکایی است. محمد شدید مدیر فستیوال که در تنها مسجد شهر مالدن مشغول به کار است با بیان اینکه از اظهارات ضداسلامی در رسانه­های ملی خسته شده می­گوید: تصاویر منفی و برداشت­ های جعلی زیادی درباره اسلام در رسانه­ ها ارائه می­شود. به همین دلیل ما این نشست را برگزار کردیم تا توجه­ ها را به سمت فرهنگ­مان جلب کنیم.

نیکول مسلم، یکی دیگر از برگزارکنندگان که 11 سال پیش به دین اسلام گرویده می­گوید: اعضای خانواده خودم گاهی الگوهای رفتاری نژادپرستی در شبکه ­های اجتماعی بروز داده که مسلمانان را تروریست و مردمی خطرناک تصویر می ­کنند. من به این خاطر با آن­ها رو در رو می­شوم زیرا ترس ریشه در نادانی دارد. همچنین معتقدم که چنین فستیوال­ هایی می­ توانند ذهن مردم نسبت به مسلمانان را تا حد زیادی تغییر دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha