جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین اللهوردی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمان در مراسم عمامه گذاری طلاب گفت: جنگ امروز، جنگ تفکرات، عقاید و فرهنگ است و طلاب و روحانیون میدان دار آن هستند و کسی که ملبس به لباس مقدس روحانیت می شود در واقع قدم در عرصه جنگ نرم گذاشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسین اللهوردی، شب گذشته در مراسم عمامه گذاری طلاب استان کرمان، با تبریک فرا رسیدن روز مباهله، گفت: در روز مباهله خداوند متعال، اسلام و پیامر(ص) را عزیز و مسیحیان نجران را ذلیل کرد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمان ادامه داد: در این روز اهل بیت(ع) با نزول آیه مباهله، مورد تکریم خداوند متعال قرار گرفتند و در مقابل منافقان با این آیه ذلیل شمرده شدند.

وی در ادامه با اشاره به جنگ نرم دشمن، عنوان کرد: جنگ امروز، جنگ تفکرات، عقاید و فرهنگ است و طلاب و روحانیون میدان دار آن هستند و کسی که ملبس به لباس مقدس روحانیت می شود در واقع قدم در عرصه جنگ نرم گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین اللهوردی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، بیان داشت: انسان زبان های مختلفی دارد که زبان گفتاری و زبان نوشتاری از جمله آن ها هستند، اما یکی از زبان های مهم که کارشناسان علوم ارتباطات نیز به آن معترف اند، زبان بدن است؛ یعنی این که انسان با عملی که انجام می دهد در حال برقراری ارتباط با دیگران است.

مدیر حوزه علمیه کرمان افزود: زبان بدن یک نوع تبلیغ است و هر کسی می تواند با این زبان عقاید خود را مطرح کند و برخی اوقات این زبان از سایر زبان ها مؤثرتر واقع می شود.

حجت الاسلام والمسلمین اللهوردی با اشاره به ارزش های لباس روحانیت، گفت: لباس روحانیت نوعی تبلیغ است و مردم با دیدن این لباس به سوی دین و خدا می آیند و در حقیقت بدون گفتار، مردم به سمت خداوند متعال دعوت می شوند، بنابراین طلاب باید قداست این لباس را حفظ کنند. 

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha