جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه هماهنگی برنامه های مراسم اربعین حسینی قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: پیاده روی میلیونی شیعیان از هرنقطه جهان به سوی کربلا بیعتی بین شیعیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی امروز در جلسه هماهنگی برنامه های مراسم اربعین حسینی که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی استان در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین برگزارشد ضمن تبریک روز مباهله این روز را یکی از روزهای مهم در تاریخ اسلامی و گفت: به واقع در این روز شیعه عزت و کرامت بالایی بخشیده شد.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه به مراسم باشکوه مراسم پیاده روی اربعین حسینی پرداخت و این روز را ازبزرگترین همایش های شیعه دانست و بیان داشت: اربعین روز تجدید عهد و میثاق با سید الشهدا(ع) است و این روز، روز زنده نگه داشتن قیام امام حسین(ع) است.

استاد حوزه علمیه قزوین وی با تاکید بر اینکه فلسفه و درس اربعین زنده نگه داشتن عاشوار است گفت: ما باید در اربعین قیام امام حسین(ع) ومکتب عاشورا را زنده نگه داریم، چرا که تداوم عهد با امام حسین(ع)، تداوم ایستادگی دربرابر ظلم و ستم و همچنین احیای عزت، عظمت، دین و مکتب اسلام است.

مدیر حوزه علمیه قزوین، با تاکید بر اینکه در اربعین باید گفتمان سید الشهدا(ع) را زنده کنیم تصریح کرد: گفتمان سید الشهدا(ع) هیهات من الذله  و زیر بار ذلت و ننگ نرفتن است و این هم چیزی جز اسلام ناب نیست.

وی بر هماهنگی بیشتر طلاب و روحانیون به این همایش بزرگ معنوی اشاره و بیان داشت: با هماهنگی که با ستاد اربعین حسینی و تشکیل کارگروههای متعدد در زمینه سفر طلاب و اساتید حوزه علمیه ، داشته ایم تلاش داریم که مقدمات  این همایش را با حضور این عزیزان به صورت منظم به سرزمین کربلا فراهم آوریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha