پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مراسم قالیشویی در کاشان

حوزه/ بخشدار نیاسر گفت: امسال با توجه به تمهیدات خاصی که به عمل آمده پیش ببنی می شود بیش از ۵۰۰ هزار نفر از سراسر کشور در مراسم سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال شرکت کنند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حسینعلی معظمی، ظهر امروز  در نشست خبری مراسم سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان برگزار شد، ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و تسلیت شهادت حضرت سلطان علی بن محمدباقر(ع)، با بیان این که مراسم قالیشویان سال گذشته به دلیل تقارن با عید غدیر، شاهد حضور کمتر مردم بودیم، گفت: امسال با توجه به تشکیل کمیته های یازده گانه و تمهیدات خاصی که اندیشیده شده، پیش ببنی می شود بیش از 500 هزار نفر از سراسر کشور در مراسم مراسم سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال شرکت کنند.

وی، به بحران جدی آب طی چندسال گذشته در این منطقه اشاره کرد و افزود: کمیته «سقایت» ستاد برگزاری مراسم سنتی مذهبی قالیشویان، از روز گذشته کار انتقال آب با تانکر از کاشان به مشهد اردهال را شروع کرده است.

بخشدار نیاسر همچنین ازاستقرار دو دستگاه سایت «جی تی اس» تلفن همراه توسط شرکت مخابرات کاشان به منظوردسترسی آسان خبرنگاران به اینترنت برای روز مراسم قالیشویان خبرداد و اظهارکرد: خبرنگاران و عکاسان خبری باید قبل ازبرگزاری مراسم جهت پوشش خبری و تصویری مراسم با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان هماهنگی های لازم را به عمل آورند.

 وی با بیان این که سخنران مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین کاشان، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی خواهد بود، اضافه کرد: این مراسم صبح روز جمعه، نهم مهر ماه، در حرم مطهر سلطان علي بن محمد باقر(ع) مشهد اردهال برگزار می شود.

گفتنی است، مراسم قاليشويان نمايش واقعه شهادت سلطان علي بن محمد باقر(ع) در سال 113 هجرت در سزمين مشهد اردهال و نحوه به خاكسپاري اين امامزاده جليل القدر توسط اهالي فين كاشان است كه هر ساله با شکوه خاصي معمولاً در يكي از روزهاي ميان نهم تا پانزدهم مهرماه برگزار مي‌شود كه به روز قاليشويان معروف است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha