شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عاشورا

حوزه/استاد حوزه علميه مشهد گفت:‌ فرهنگ عاشورا در دنیا فراگیر است و دشمنان نمی توانند با هیچ ترفندی مقابل انتشار آن بایستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام قاسم بابانیا، امروز در صحن جامع حرم مطهر رضوی با بيان اين كه فرهنگ عاشورا در دنیا فراگیر است و دشمنان نمی توانند با هیچ ترفندی مقابل انتشار آن بایستند، تصريح كرد: امروز مستکبران ذهن خود را نسبت به جلوگیری از صدور معارف ناب اهل بیت(ع) به جهان متمرکز کرده اند.

وي افزود: امروز همه عاشورا را درک کرده اند و پیر و جوان در روز عاشورا در لندن لباس سیاه به تن کرده و عزاداری می کنند که همه این امور مبین انتقال معارف ناب اهل بیت(ع) به دنیاست.

 استاد حوزه علميه مشهد گفت: عهد خداوند با بندگان را در این دانست که هیچ گاه شیطان را پرستش نکرده و معبود خود قرار ندهید که اگر بندگی حق تعالی را نپذیرید، در خطر لغزش و انحراف قرار می گیرید.

وی با بیان این که ابلیس ملعون به سبب تکبر و غرور از درگاه حق تعالی رانده شد، تصریح کرد: باید شروع کار روزانه خود را با نام و یاد پروردگار جهانیان قرار دهید و پیوسته مراقب صیانت نفس خود از خطوات شیطانی باشید چرا که وعده او تلاش در راستای انحراف بشریت از مسیر الهی است.

سخنران حرم مطهر رضوی، آنانی که از رحمت الهی خارج می شوند را طعمه های به سرانجام رسیده شیطان دانست و گفت: خداوند متعال علاقه دارد تا بندگان هر روز در نماز و تشهد به تبعیت رسول گرامی اسلام(ص) شهادت داده و به بندگی خود در پیشگاه او اعتراف کنند.

حجت الاسلام بابانیا، ایستادگی در برابر شیطان درونی بشریت را نیازمند جهاد اکبر دانست و با بیان این که شیطان از هیچ شرایطی برای وسوسه و گمراهی بشریت غفلت نمی کند، از همگان خواست تا ابزار و اسباب دنیوی همچون جایگاه، مال و سلطنت آنان را دچار لغزش نکند.

اين استاد حوزه با اشاره به سالورز شهادت شهید هاشمی نژاد، او را انسانی فاضل و متقی خواند و با بیان این که اذعان او در سالهای معاشرت با امام راحل(ره) بر این بود که حتی یک اشتباه و لغزش از ایشان ندیدم، گفت: او همواره اعتقاد بر این داشت که زندگی حضرت امام(ره) سرشار از معرفت و بصیرت است.

وي با بیان این که انسان ها باید  شیاطین را از وجود خود همچون شهید همت و بزرگان جنگ تحمیلی بیرون کرده تا به معرفت الهی دست پیدا کنند، تصریح کرد: شهید همت با آن جایگاه در جنگ تحمیلی مقابل سنگرها را جارو می زد و می گفت من خانه دل خود را با عشق، علاقه و مودت به اهل بیت و خداوند متعال جارو زده و تطهیر می کنم.

حجت الاسلام بابانیا با اشاره به لزوم طهارت و پاکدامنی روح بشریت از آنان خواست تا دربرابر شیطان درونی بایستند و یادآور شد: شهدای عزیز ما در هشت سال جنگ تحمیلی با ایستادگی برابر استکبار جهانی حماسه آفریده و از ارزش های گران‌سنگ انقلاب اسلامی صیانت کردند.

اين پژوهشگر دینی  با بیان این که دستاورد های امروز انقلاب و اسلام مرهون خون شهدایی است که برای انتقال معارف ناب اهل بیت(ع) کوشیدند، از همگان خواست تا با ایمان، توکل و اعتماد به نفس در این راه قدم بگذارند و دست از هیچ کوششی برندارند.313/49

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha