شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام قمی

حوزه/ جوایز برندگان خواهر و برادر ششمین مرحله مسابقات تفسیر قرآن افغانستان در مراسم‌های جداگانه‌ای با حضور معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری اهداء شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جوایز برندگان ششمین مرحله از سلسله مسابقات تفسیر، در جشن بزرگی که به مناسبت عمامه گذاری طلاب در مدرسه رسالت کابل برگزار شده بود، اهدا شد. همچنین جوایز برندگان خواهر این دوره از مسابقات در محفل گردهمایی بانوان حوزوی و قرآنی شهر کابل در سالن اجتماعات حوزه علمیه خاتم النبیین(ص) اهدا گردید.

بر این اساس گردهمایی بانوان حوزوی و قرآنی شهر کابل با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در حوزه خاتم النبیین(ص) این شهر برگزار گردید.

* تجهیز بانوان به سلاح علم و عمل توطئه های دشمن را خنثی می کند

حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری با ارائه تصویری از جهان کنونی و وضعیت نابه‌هنجار زنان و توطئه های دشمنان بویژه غرب اظهار داشت: تنها راه خنثی کردن این توطئه ها تجهیز بانوان به سلاح علم اعم از علوم حوزوی و دانشگاهی و عمل به آن است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر دختران و بانوان ما کوثری و فاطمی شوند می توانند خانواده هایی کوثرگونه بسازند و با حفظ هویّت اصلی و رعایت شئونات اسلامی در بالاترین سطوح اجتماع ظاهر گردند و جوامعی اسلامی و مترقّی را پایه گزاری کنند.

رییس نمایندگی جامعه المصطفی درافغانستان حجت الاسلام والمسلمین بسطامی هم با عرض خیرمقدم به محضر مهمانان به تبیین رسالت جامعة المصطفی در جهت رشد و بالندگی علمی و عملی مسلمانان با تأسیس و حمایت از مراکز آموزشی و برگزاری المپیادهای علمی، تفسیری، برنامه های تربیتی در سراسر دنیا از جمله افغانستان پرداخت و برحضور هر چه بیشتر بانوان در این عرصه تأکید نمود.

* فقر فراگیر، ناامنی و ازدواج های اجباری ؛ مشکلات عمده زنان در افغانستان

سخنرانی و ارائه گزارش از وضعیت زنان در جامعه افغانستان توسط نماینده محترم مجلس «سرکار خانم مصطفوی» از دیگر بخش های این مراسم بود. وی با اشاره به مسائل و مشکلات عمده زنان در افغانستان از جمله فقر فراگیر، ناامنی و ازدواج های اجباری، لازمه ی رهایی از این مشکلات را افزایش سطح علمی بانوان دانست.

در پایان با اهداء جوایز توسط حجج الاسلام والمسلمین قمی، محامی و بسطامی و آقای فلاح نژاد از چند مربّی و استاد قرآنی و نفرات برتر مسابقات تفسیر و علوم قرآنی که با همکاری معاونت آموزش نمایندگی جامعة المصطفی در رمضان-95 برگزار شده بود، تقدیر و تشکر صورت گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha