جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین  محمد جمالی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمد جمالی گفت: دفاع مقدس سند مقاومت و مظلوميت ملت ایران است که در مقابه با دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمد جمالی در همایش بزرگ «خانواده رضوی، بسیج، جهاد و مقاومت اسلامی» که با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و خانواده معظم شهدا، جانبازان و بسیجیان این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: این جنگ در حالی شروع شد که مردم ایران دوران نقاهت پس از انقلاب را می‌گذراندند و طبعاً به بازسازی کشور و آرامش و سازندگی می‌اندیشیدند. نیروهای مسلح نیز به دلیل آن که انتظار جنگ را نداشتند، از آمادگی چندانی برای رویارویی در یک نبرد بزرگ برخوردار نبودند. به همین دلایل، نظامیان عراق در ماه های اول پس از شروع حمله، موفق شدند چند شهر مرزی را در غرب و جنوب ایران تصرف کنند.

وی در این همایش که با همکاری مرکز آموزش ضمن خدمت کارکنان آستان قدس رضوی و پایگاه بسیج این سازمان برگزار شد، تمسک فرماندهان و رزمندگان به فرهنگ ناب اسلامی، الهام گرفتن از باورهای ژرف دینی، اقتدا به سیره جهاد معصومان به ویژه نهضت حرکت آفرین عاشورا و آراسته شدن به ارزش‌های پیروزی آفرین اسلامی را از دلایل موفقیت سربازان در این جبهه دانست.

حجت الاسلام جمالی اظهار کرد: ارزش های اسلامی که رزمندگان اسلام به آن پایبند بودند از عوامل مهم معنوی بود که تاثیر به سزایی در پیروزی و موفقیت آنان داشت.

وی تاکید کرد: همان طور که روحیه جهادی و شهادت‌طلبانه عامل پیروزی ما در دفاع مقدس بود، امروز نیز در این روزهای سخت که دشمن در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با ما سرجنگ دارد، باید با روحیه جهادی و بسیجی خدمات خود را به مردم بزرگوار میهن ارائه دهیم.

این استاد حوزه و دانشگاه، تجدید دیدارها را مروری بر گذشته و تجدید بیعتی با شهدا دانست و ابراز امیدواری کرد بتوانیم نقشه راه آینده را در مسیر آن عزیزان ترسیم کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha