جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سامانه هوشمند «زیارت نیابتی»

سامانه هوشمند «زیارت نیابتی» حرم مطهر رضوی توسط تولیت آستان قدس رضوی در مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، تولیت آستان قدس رضوی پس از رونمایی از این سامانه گفت: سامانه هوشمند زیارت نیابتی، کار بسیار پسندیده ای است که یقینا برای مجریان و شرکت کنندگان در این طرح باقیات و صالحات ارزشمندی باقی خواهد ماند.
حجت الاسلام و المسلمين سید ابراهیم رئیسی ابراز کرد: بنده نیز برای آنکه در این فعالیت سهیم باشم، به نیابت از شهید هاشمی نژاد که امروز سالگرد این شهید والا مقام است، زیارت نیابتی به جا می آورم.
در حاشیه این مراسم معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی به خبرنگار آستان نيوز گفت: معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی در راستای ترویج فرهنگ مبارک و اسلامی زیارت از راه دور، سامانه ای را در شبکه اجتماعی تلگرام طراحی کرده است تا عاشقان و دلدادگان به ساحت قدسی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بتوانند از اقصی‌نقاط کشور و جهان، حرم ملائک پاسبان رضوی را زیارت کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی ادامه داد: این سامانه همزمان با هفته دفاع مقدس در بستر «تلگرام» آغاز به کار کرد و به منظور گرامیداشت یاد وخاطره شهدای جنگ تحمیلی اولین زیارت ها به نیابت از آن شهدای گرانقدر انجام خواهد شد.
 
چگونگی فعالیت این سامانه
حجت الاسلام حسینی درباره چگونگی فعالیت این سامانه عنوان کرد: طراحی این سامانه بدین شرح است که پس از ورود علاقه مندان به آدرس telegram.me/HaramRazavi_Bot و انتخاب گزینه «نیابت می‌دهم»، برای آن ها یک شناسه منظور می¬گردد و پس از آنکه از طرف آن ها زیارت نیابتی صورت گرفت، پیامی به منظور اطلاع از انجام زیارت ارسال می‌شود.
وی افزود: این سامانه برای مجاوران و زائرانی که در حرم رضوی حضور دارند، فرآیندی را طراحی کرده تا بتوانند از طرف کسانی که طالبِ زیارت از راه دور هستند، زیارت به جا آورند. خادمان فرهنگی امام رضا(ع) نیز به منظور آنکه حقی در بحث زیارت از راه دور ضایع نشود، در هر شبانه‌روز یکبار، از طرف همه کاربران نائب الزیاره می شوند.
معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: از دیگر خصوصیات این سامانه می‌توان به ارسال «عکس لحظه ای روضه منوره» اشاره کرد، بدین صورت که وقتی زیارت نیابتی انجام می شود، همزمان با پیغام اتمام زیارت نیابتی، عکسی از ضریح مطهر در آن لحظه به مخاطب ارسال می گردد.
وی یادآور شد: پورتال معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی از دیرباز با راه اندازی زیارت نیابتی در سایت رضویTV امکان زیارت از راه دور را برای مخاطبان فراهم کرده است و اکنون برای تسهیل استفاده کاربران، در شبکه های اجتماعی نیز این سامانه را طراحی کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha