جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست تخصصی

دومين نشست تخصصي طلاب استعداد برتر در مقطع سطح ۴ با برگزاري جلسه كاربردي مساله محور از سلسه جلسات بررسي مسائل علم اصول فقه با عنوان «اباء از تخصيص» پنجشنبه ۸ مهرماه در بنياد پژوهش‌هاي آستان قدس برگزار مي گردد.

حجت الاسلام حسن باقريه، مدير امور نخبگان و استعدادهاي برتر حوزه علميه خراسان در گفتگو با خبرگزاري «حوزه»در مشهد با اعلام اين خبر گفت: مي خواهيم براي نخستين بار با برگزاري جلسات كاوش و بررسي مساله محور علوم حوزوي در ارتباط با ديگر مسائل اصولي و فقهي ديگر با بهره گيري از توانمندي طلاب استعداد برتر سطح 4 با حضور علمي اساتيد درس خارج به جمع بندي منتهي گردد.

وي با بيان اينكه براي هر سطح تحصيلي از نخبگان و استعدادهاي برتر حوزه نشست هايي طراحي شده است، خاطر نشان كرد: اين پيشنهاد كه توسط طلاب استعداد برتر سطح 4 در اولين نشست تخصصي مطرح و پيرو آن كارگروه تخصصي در مركز نخبگان و استعدادهاي برتر حوزه علميه خراسان تشكيل و با مشورت اساتيد و بررسي موضوع، فهرستي از مسائل فقه و اصول تهيه و در نهايت با صلاحديد استاد راهنما مساله «اباء از تخصيص» به عنوان مسئله دومين نشست تخصصي انتخاب شده  و برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام باقريه با اشاره به اينكه اين نشست با همكاري معاونت پژوهش حوزه در محل دفتر همكاري پژوهشي حوزه و بنياد پژوهش هاي آستان قدس برگزار مي شود، بيان كرد: در بخش صبحگاهي نشست طلاب سطح 4 با استفاده از امكانات نرم افزاري و منابع مورد نياز، به بررسي مساله خواهند پرداخت و در نشست عصرگاهي با حضور و اشراف علمي استاد سطح خارج حوزه جمع بندي شده كه در صورت لزوم و نياز به استمرار جلسات به صورت متصل در نشست هاي بعدي موضوع پي گيري خواهد گرديد.

وي در پايان با اشاره به اهداف برگزاري نشست هاي تخصصي مطرح كرد: اين نشست ها در راستاي ارتقا سطح علمي استعدادهاي برتر و نيز تبيين شبكه مسائل فقهي و اصولي با يكديگر برگزار مي شود.

گفتني است،‌ دومين نشست يك روزه تخصصي طلاب استعداد برتر در مقطع سطح 4 با حضور مستعدين برتر سطح 4 حوزه از ساعت 7 الي 17 روز پنجشنبه 8 مهرماه در محل بنياد پژوهش هاي آستان قدس رضوي برگزار مي گردد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha