جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زکات

حوزه/ مسئول زکات شهرستان مرند از جمع‌آوری ۲۹۶ میلیون تومان زکات واجب، مستحبی و فطره در شش ماه نخست امسال خبر داد و گفت: این زکات به صورت نقدی، غیر نقدی و کالا بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام یونس جلیل زاده، مسئول زکات شهرستان مرند با بیان این که در قرآن کریم ۳۲ بار کلمه زکات به کار برده شده است، اظهار داشت : خداوند ۲7 بار کلمه زکات را در کنار نماز به کار برده که این امر نشان از اهمیت زکات است.

وی اطلاع ‌رسانی به موقع و شفاف‌سازی در زمینه هزینه‌کرد زکات را بهترین راه برای تشویق و ارتقای اعتماد مردم دانست و افزود :  آگاهی بخشی عمومی و مستند سازی کارهای انجام شده در حوزه زکات به منظور اعتماد سازی در بین مودیان، خیرین و مردم امری ضروریست و باید از همه پتانسیل موجود به ویژه رسانه ها حداکثر بهره را ببریم.

مسئول اجرایی دبیرخانه شورای زکات شهرستان مرند با اشاره به اینکه فعالیت زکات در شهرستان ها باید به صورت منطقه ای انجام شود، بیان کرد: عاملین زکات باید به صورت مستمر به خیرین مراجعه و نیازهای مهم و ضروری محرومان را به اطلاع آنان برسانند.

حجت الاسلام جلیل زاده با اشاره به جمع‌آوری 296 میلیون تومان زکات واجب، مستحبی و فطره در شش ماه نخست امسال در این شهرستان اظهار داشت : این زکات به صورت نقدی، غیر نقدی و کالا جمع‌آوری شده است .

وی با اشاره به اهدای 21 کمک هزینه خرید جهیزیه برای محرومین  گفت : مبلغ 420 میلیون ریال از محل درامد زکات در مرند برای چهیزیه محرومین هزینه شده است.

حجت‌الاسلام جلیل زاده خاطر نشان کرد : دبیرخانه شورای زکات شهرستان مرند به ریاست امام جمعه شهرستان و با عضویت قائم مقام فرمانداری ، کمیته امداد امام خمینی (ره) ،  اداره بهزیستی و معاونت اداره کل امور مالیاتی و اقتصادی شهرستان ، تعاونی روستایی ، تبلیغات اسلامی و دو نفر از معتمدین شهرستان  تشکیل شده است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha