پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بالاترین تحصیلات و پایین‌ترین استخدام مربوط به مسلمانان

حوزه/ یک گزارش جدید منتشر شده توسط کمیسیون حقوق بشر و برابری در پایتخت ولز آشکار کرد که مسلمانان در میان تمامی مذاهب کمترین میزان استخدام و بالاترین سطح تحصیلات را دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته، 28 سپتامبر گزارش جدید منتشر شده توسط یک کمیسیون حقوق بشر نشان داد که مسلمانان در ولز انگلستان با وجود اینکه نسبت به دیگر اعضای جامعه به بالاترین مراتب تحصیلی دست پیدا می‌کنند اما کمترین میزان استخدام برای آنان وجود دارد.

در این گزارش آمده است: محل کار یک مکان بسیار مهم برای ساخت و ایجاد انسجام بین افراد با پیشینه‌ها و اعتقادات دینی متفاوت است.

در این گزارش با عنوان « ضرورت ایجاد محیط کار منطبق با اعتقادات دینی مسلمانان» که توسط کمیسیون حقوق بشر و برابری در شهر کاردیف پایتخت ولز منتشر شد آشکار کرد که مسلمانان در میان تمامی اعتقادات مذهبی، کمترین میزان استخدام را دارند. در این گزارش آمده است که 27% جمعیت مسلمانان در ولز مدرک دانشگاهی دارند، در حالی که میزان مدرک دانشگاهی جمعیت عمومی 25% می‌باشد. با این حال احتمال استخدام شدن مسلمانان نسبت به جمعیت عمومی 20% کمتر است. در ولز انگلستان همچنین تنها 69% مسلمانان سنین 16-24 ساله از نظر اقتصادی فعال هسند، درحالی که آمار فعالیت اقتصادی در جمعیت عمومی در این منطقه 86% می‌باشد.

این گزارش در ادامه توضیح می‌دهد که کارفرمایان چگونه از استخدام نیروهای جوان اسلامی بهره خواهند برده و می‌نویسد: تعداد زیادی از افراد ماهر و با استعداد وجود دارند که به طور موثری در نیروی کار ولز درگیر نیستند و سازمان‌ها و مشاغل این منطقه می‌توانند از این نیروی کار بالقوه رو به رشد بهره‌مند شوند. زنان و مردان مسلمان می‌توانند مهارت‌های ارزشمندی به اقتصاد انگلستان ارائه دهند.

از جمله راه حل‌های پیشنهادی این گزارش برای جذب و استخدام بیشتر مسلمانان به محیط‌های کار می‌توان به ایجاد نمازخانه، اجازه شرکت آنان در نماز‌های جمعه، ارائه غذای حلال و یا سبزیجات در بوفه محل کار می‌باشند. از دیگر موارد یاد شده در این گزارش عدم نیاز به دست دادن با نامحرم، اجازه داشتن حجاب و پوشش اسلامی در محل کار هستند.

کیت بنت، مدیر این موسسه حقوق بشر درباره اهمیت فعال بودن در مشاغل مختلف گفت: داشتن شغل از اهمیت بالایی برخوردار است و به افراد اعتماد به نفس، عزت نفس و حس داشتن هدفی در زندگی می‌دهد، زیرا که افراد می‌توانند امنیت شغلی و توانایی پرداخت هزینه‌های خودشان و اعضای خانواده‌شان را داشته باشند. همچنین دیدار با همکاران از پیشینه‌های متفاوت منجر به ایجاد تفاهم بهتر، دیدگاه وسیع‌تر و انسجام بیشتر در جوامع می‌شود. در مقابل کسانی که از بازار کار جدا افتاده باشند یا در محل کارشان احساس راحتی و باارزش بودن نداشته باشند، این احساس مثبت و تعلق را نیز نخواهند داشت.

تعداد ساکنان مسلمان ولز از سال 2011 تاکنون دو برابر شده و به 46 هزار نفر رسیده است. به علاوه این جمعیت مسلمان جوان بوده و تقریبا نیمی از مسلمانان ولز زیر 25 سال سن دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha