جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مصطفی ملکی - گلستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان گلستان بر ضرورت فراهم سازی بستر تبلیغ فراگیر در مناطق محروم تاکید کرد و گفت: ولایت کانون وحدت امت اسلامی است و مبلغان باید این مهم را تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گلستان، حجت الاسلام و المسلمین ملکی در دومین جلسه مدیران مدارس علمیه استان در سال تحصیلی 96-95،  که امروز برگزارشد، ضمن خیر مقدم به مدیران و تبریک ایام مبارک ذی الحجه، گفت: هنگامی که با ادله مختلف، نبی اکرم (ص) خاتم انبیاء است و بعد از او پرونده وحی مستقیم بر بشر بسته می شود، تنها مطلبی که شبهه محرومیت انسان از مبدأ وحی را برطرف می کند، مسئله امامت و ولایت است.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان افزود: تمامی دلایل ارسال رسل، لزوم امامت بعد از انبیاء را نیز ثابت می کند و در واقع فلسفه و ماهیت امامت نیز همین مطلب است.

وی تصریح کرد: طرح مسئله غدیر به هیچ عنوان موجب اختلاف بین شیعه و سنی نمی گردد؛ دلیل این مطلب آن است که سند و موجودیت غدیر متصل به شخص نبی (ص) است و کدام مسلمان است که سخن پیامبر(ص) را بی ارزش و بدون اعتبار بداند. در غدیر در مورد آنچه صحبت می شود که پیامبر بیان نموده است و پیامبر(ص) نیز نقطه اشتراک تمامی مسلمین است؛ در نتیجه طرح نقطه اشتراک موجب وحدت می شود نه اختلاف.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی افزود: مدعای ما این است که مطلب غدیر سیره و قول پیامبر(ص) است و همان طور که پیامبر اکرم(ص) فرموده است: « اللهم وال من والاه و عاد من عاداه وانصر من نصره» (الغدير - ج 1، ص 213 – 159)، شرط مشمول شدن در دعای پیامبر، همراهی و یاری ولایت است؛  اگر کسی در  «من کنت مولاه فعلی مولاه»(همان) که بخشی از غدیر است و از حیث سند هیچ شبهه ای در آن نیست شک کند و حتی تمامی ادله ای که در باب امامت وجود دارد را هم نپذیرد، به ناچار برای مشمول شدن در دعای پیامبر که در ادامه این حدیث است، باید مسیر خود را انتخاب کند و این مسیر نیز به وسیله شخص نبی مشخص شده و آن دوستی، همراهی و یاری امامت و ولایت است.

به گفته این استاد حوزه،  از غدیر باید به عنوان یک نقطه قوت یاد بشود چون غدیر از شخص نبی(ص) است.

مدیر حوزه علمیه استان گلستان در بخش دوم سخنان خود ضمن تبریک ایام هفته دفاع مقدس و گرامی داشتن یاد تمامی عزیزانی که در 8 سال دفاع مقدس مقاومت کردند و از خود والاترین صبرها را نشان دادند، گفت: سختی ها و محرومیت های ایام جنگ تحمیلی غیر قابل بیان است.

وی محرومیت های رزمندگان را با ذکر خاطره ای از ایام حضور خود در جبهه بیان نموده و گفت: در یک نماز جماعت، هواپیمای دشمن مستقیما به سمت نمازگزاران حمله برد و آنها را مورد هدف قرار داد، هر چند در این حمله کسی صدمه ای ندید، اما محرومیت به حدی بود که سربازان اسلام از داشتن یک پدافند نیز محروم بودند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی تصریح کرد: همه ما مردم، مسئولین، مدیران  باید خود را مدیون خون شهیدان و کسانی که از آن دوران باقی مانده اند بدانیم و نباید کسانی را که در این راه ایستادگی کردند، فراموش کنیم.

مدیر حوزه علمیه گلستان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن ایام سوگواری ماه محرم، گفت: جا دارد خودمان را برای ماه محرم آماده کنیم و نباید در این ماه، مانع از تبلیغ هیچ مبلغی شد تا مباد این تبلیغ که وظیفه اصلی و اساسی ما است مورد غفلت واقع شود

وی  افزود: تبلیغ در این ماه مهم است چون عاشورا مهم است؛ عاشورا در این انقلاب هم مهم است همان طور که امام(ره) فرموده است: «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»؛ نه تنها در این انقلاب بلکه در تمامی آنچه که موجب مقابله با استکبار در طول تاریخ شده است عاشورا مهم است و همه از ثمره خون امام حسین (ع) است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha