جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عبدالحمید واعظ شهیدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه مشهد گفت: همگان باید این را بدانند و اندیشه خود را بر این جریان در زندگی دنیوی متمرکز کنند که تحت نظر و تاکید نگاه الهی هستند و نباید از خطوط قرمز الهی عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از مشهد، حجت الاسلام عبدالحمید واعظ شهیدی، استاد حوزه علمیه مشهد، در صحن جامع رضوی تصريح كرد: همگان باید بدانند و اندیشه خود را بر این جریان در زندگی دنیوی متمرکز کنند که تحت نظر و تاکید نگاه الهی هستند، نه اینکه اندیشه شان در راستای سود آوری بیشتر باشد زيرا مرگ در تعقیب انسان هاست.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه از آنانی که اسباب و ابزار ارشاد الهی را نادیده گرفته اند انتقاد کرد و آنان را مستحق عذاب سخت الهی دانست.

 سخنران حرم مطهر رضوی، با بیان این که در نقطه مقابل اینان، عده ای دیگر از ابزار سعادت و هدایت قرار گرفته در اختیارشان، در راستای سیر الی الله استفاده کرده و به آن پاسخ مثبت و موثر می دهند، گفت: اینجا نیز کسانی در برابر کفران کنندگان نعمت های الهی هستند که با همت بلند از نعمت های پرودگار در مسیر سعادت الهی استفاده کرده و آنان را پاس می دارند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به خطاب قرآن کریم در این خصوص تصریح کرد: خداوند متعال می گوید در میان بندگان آنانی که شاکر نعمت ها باشند اندک هستند.

حجت الاسلام واعظ شهیدی با اشاره به جایگاه آنانی که به اسباب هدایت پشت پا زده و به آن بی توجه هستند، خاطر نشان کرد: جوانان بدون مطالعه امروز، به تدریج در اعتقادات خود متزلزل می شوند و بدون هیچ شک و تردیدی جایگاه شان جهنم است.

اين استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امام باقر(ع) در روایتی می فرمایند که چشمه ای در بهشت از منشا خانه پیامبر گرامی اسلام(ص) جاری است که از این چشمه، انشعاباتی به منزل پيامبران و مومنان الهی کشیده شده و همه بهشتیان بر حسب درجه و مرتبه خود از آن استفاده می کنند.

حجت الاسلام واعظ شهیدی، عهد با خداوند متعال و خوف و خشیت نسبت به پرودگار با ایمان قوی همچون علی ابن ابی طالب(ع) با آن درجه بالای علمی و عرفانی را از ویژگی  ابرار و نیکان دانست.

وی با بیان این که درک عظمت و جایگاه الهی موجب می شود تا در برابر خداوند متعال سر تعظیم و تواضع فرود آوریم، بیان کرد: مرحوم آیت الله میرزا جواد تهرانی یکی از علمای بزرگ اخلاقی با جایگاه  علمی و عملی فوق العاده ای بود که نماز را با کمال توجه به پرودگار می خواند و همواره همگان را به این توصیه می کرد که نباید نماز را به قصد رفتن به بهشت یا مقاصد دیگر خواند.

استاد  حوزه و دانشگاه با بیان این که اگر خوف خداوند متعال در دل بشریت ایجاد نشد، باید به عذاب الهی و گوش مالی خود بیش از پیش هشیار باشیم، گفت: نباید هیچگاه و در هیچ شرایطی از خطوط قرمز زندگی دنیوی که خداوند برای بشریت معین کرده عبور کرد.

حجت الاسلام واعظ شهیدی به روایتی از امام صادق(ع) در این خصوص اشاره و اظهار کرد: طبق بیان ایشان مومن اگر بخواهد به درجه بالایی از ایمان برسد، باید دو بال خوف و ترس از خداوند متعال و امید به رحمت، عنایات و الطاف پروردگار داشته باشد.

وی با بیان این که ترس بیش از حد از پروردگار منجر به یاس و ناامیدی و امیدواری بیش از حد نیز منجر به غرور و تکبر می شود، از همگان خواست تا با داشتن حد میانه ای از خوف و رجا نسبت به پرودگار به سعادت الهی دست پیدا کنند. 313/49

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha