جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی با انتقاد از مهریه های سنگین، آن را عاملی در نداشتن استحکام و استمرار زندگی جوانان دانست و از والدین خواست تا با هم اندیشی فرزندان و بدون تحمیل نظرات خود به آنان از هرگونه تصمیم خودخواهانه دوری کرده و شرایط ازدواج را فراهم کنن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم راشد یزدی، در حرم مطهر رضوی یکی از مهمترین قوانین حاکم بر جهان بشری را زوجیت عنوان و خاطر نشان كرد: حضور پسر و دختر به عنوان همسر در کنار یکدیگر به خروج از حالت موزون و نامتقارن اولیه خود منجر شده و به نوعی تعادل روحی برسند.

وي با  بیان این که زوجین بدون یکدیگر ناقص هستند، به اهمیت تکمیل شدن آنان اشاره و اظهار كرد: خداوند متعال در قرآن کریم بیان می کند هر چیز را زوج آفریدیم. خداوند از ریزترین ذرات جهان بشری از جمله اتم تا اجرام درشت آسمانی را زوج خلق کرده و در این میان تنها ذات اقدس احدیت فرد و واحد است.

سخنران حرم مطهر رضوي با بیان این که در عالم بشریت همه منظومه های شمسی پیرامون هسته مرکزی می چرخند، بیان کرد: قانون زوجیت از اتم شروع شده و فراگیر همه عوالم و جهان هستی می شود و انسان نیز یکی از همین موجودات تابع زوجیت است.

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی با بیان این که نقص زوجیت در تمام شئون عالم هستی اثرگذار است، افزود: این اهمیت تا آنجاست که اگر عالمی هزار سال بیشتر کتاب نوشته اما همسر اختیار نکرده باشد به خسارت دچار شده است.

وي با اشاره به پاسخ  قرآن کریم در خصوص مساله زوجیت و ازدواج به عنوان غریضه توانا، قدرتمند، هیجانی و موثر اظهار کرد: خداوند متعال با عنایت خود در برابر خلق این غریضه در وجود بشر دو راه نیز برای رفع آن قرار داده که یکی ازدواج  دختر و پسر با فراهم بودن شرایط و دیگری عفت به خرج دادن تا فراهم شدن وسایل و اسباب است.

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی با بیان این که متاسفانه در جامعه امروز سن ازدواج جوانان بالا رفته که این نیازمند علت یابی و ارائه راهکار های کارشناسی است، گفت: ازدواج نابه هنگام احتمال انحراف را در وجود افراد بالا برده و منجر به رفتارهای نامانوس اجتماعی می شود.

وی پر توقعی و مشکل پسند شدن را دو معضل ازدواج در خارج از فصل مناسب آن از زندگی دانست و از جوانان خواست تا در سنین به هنگام، با تدبیر دست به ازدواج و تشکیل خانواده بزنند.

خطيب حرم رضوي با انتقاد از مهریه های سنگین جامعه امروز، آن را عاملی در نداشتن استحکام و استمرار زندگی جوانان دانست و از والدین خواست تا با هم اندیشی فرزندان و بدون تحمیل نظرات خود به آنان از هرگونه تصمیم خودخواهانه دوری کرده و شرایط ازدواج را فراهم کنند.313/49

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha